fbpx
Optimizare Scor Calitate Google Ads

Cum Îmbunătățești Performanțele Campaniei AdWords

Cum Îmbunătățești Performanțele Campaniei Google AdWords

Campanii de Promovare pe Google

Ți-ai lansat campania AdWords și ai început s-o îmbogățești tot adăugând cuvinte cheie, anunțuri și grupuri  noi de anunțuri, campanii și alte câte și mai câte. Poate a început să-ți și placă.

Totuși dacă unele lucruri încep să scârțâie, anumite campanii au rezultate slabe sau sub așteptări și întreg contul tău AdWords s-a transformat într-o “șerpărie” de nu mai înțelegi de unde începe un cuvânt cheie și unde se termină un click, poate ar fi bine să faci un mic pas în spate și să reflectezi asupra câtorva detalii esențiale.

Verifică Setările AdWords

Întoarce-te la bază și verifică setările fundamentale ale contului și campaniilor. E posibil să se fi strecurat pe acolo câteva erori sau inadvertențe.

Mai mult, dacă pe măsură ce-ți creșteai fericit campania AdWords tot adăugând noi și noi campanii, ai copiat setările de bază ale celor precedente, ești în situația perpetuării unor erori ascunse.

Verifică, așadar:

  • localizarea geografică a fiecărei campanii
  • rețelele de difuzare a reclamei
  • dispozitivele și extensiile selectate
  • bid-urile și setările de buget
  • setările de livrare a anunțurilor

Sunt detalii fundamentale care, greșite chiar și puțin, pot produce atât performanțe slabe cât și pierderi ale bugetului.

Google-ul adoră precizia matematică a “închiderii cercului

Odată făcute verificările detaliilor de bază, mergi pe firul “șerpăriei” și aruncă-ți o privire prin grupurile de anunțuri.

Asigură-te că ai campaniile corect segmentate și că fiecare grup de anunțuri e populat cu cuvinte cheie înrudite și inserate corespunzător.

Google-ul adoră precizia matematică a “închiderii cercului”:

o căutare pe Google = cuvânt cheie inserat în campanie = textul anunțului declanșat la căutare = textul paginii de destinație a site-ului tău

Dacă există echivalență între toate aceste elemente vei puncta la scorul de calitate plătind astfel un preț pe click sensibil redus.

Respectă Noile Cerințe Google Ads

De asemenea, dacă nu te-ai străduit chiar de la momentul lansării campaniei să creezi măcar 2 anunțuri cu mesaje sensibil diferite am putea să zicem că… dansezi dansul dar ești un pic în afara ritmului.

Asigură-te că respecți noile cerințe ale campaniilor Google Ads și folosești anunțurile cu text extins și anunțuri adaptabile pentru rețeaua de căutare.

Dacă vrei să vezi că ceva e bun sau prost poți face asta dacă ai un element de contrast, de comparație. Prin urmare, asigură-te că ai 2 anunțuri în fiecare grup, lasă-le să ruleze o perioadă suficientă și apoi compară rezultatele.

Cum Îmbunătățești Performanțele Google
De cântat parcă-am cânta bine dar, mi se pare mie sau nu prea ținem ritmul?!

Optimizează Campania Google AdWords

Ești pe calea cea bună pentru a-ți optimiza campania așa că nu are rost să te oprești acum.

Continuă cu verificarea performanțelor cuvintelor cheie. Mai precis verifică cu atenție căutările reale din fiecare grup de reclamă. O să ai și surprize pozitive dar și din cele negative.

De oricare parte a surprizei te-ai afla tot e bine pentru că, în cazul surprizelor plăcute vei identifica cuvinte cheie numai bune de inserat în campanie, iar dacă te afli la capătul neplăcut al surprizei, și așa e bine pentru că descoperi termeni numai buni de aruncat la gunoi și încarcerați frumușel la “secția” cuvinte cheie negative.

Ce Vrăji a mai făcut Google?

Ești la final așa că tot ce mai ai de făcut e să verifici ce “vrăji a mai făcut”… campania Google Display în ultima vreme.

În primul rând, chiar și de ochii lumii, tot ar trebui să rulezi o campanie de remarketing.

Nu pentru că e la modă ci pentru că, vorba reclamei, “e nevoie!”.

Apoi, întrucât nu strică să rulezi și o campanie de display (nișată sau nu), oricât crezi tu că ai ținut-o sub control nelăsând Google-ul să-și facă de cap și să te afișeze “unde vrea mușchii lui”, tot se vor strecura destule site-uri – cu Barbie, cu joculețe, cu manele, cu Dumnezeu știe ce altceva – al căror unic scop și efect vor fi: consumarea bugetului și scăderea randamentului campaniei AdWords.

Au fost aici câteva sfaturi. Dați-ne un mail și povestim în continuare!