Structurarea Campaniei AdWords în funcție de Cuvintele Cheie
În momentul în care te-ai decis că nu există cale mai bună de a-ți promova web site-ul decât aceea a publicității Google, după crearea și setarea contului AdWords, în momentul construirii primelor campanii și grupuri de anunțuri, te vei lovi de problema identificării și inserării cuvintelor cheie.
Inserarea în sine nu-i o chestiune extrem de dificilă (exceptând situația în care numărul cuvintelor cheie este foarte mare) deși forma de inserare presupune și ea respectare unor reguli. Problematice sunt însă identificarea și studiul pe cuvintele cheie AdWords.
Cum rezolvăm această problemă?
Să plecăm de la identificarea cuvintelor cheie întrucât aici nu e vorba neapărat de “știință” sau “expertiză” cât de bun simț și experiență de afaceri.
Așadar, identificarea cuvintelor și expresiilor cheie va pleca de la:
- caracteristicile ofertei de produse sau servicii;
- de la modul cum sunt reflectate aceste caracteristici în paginile web-site-ului;
și
- nu în ultimul rând, de la specificul și comportamentul clientelei vizate;
Studiu Cuvinte Cheie AdWords
Să presupunem că businessul tău are legătură cu vânzarea de materiale și echipamente electrice. Evident, primele cuvinte cheie identificate vor fi “materiale electrice” și “echipamente electrice”.
Cu aceste cuvinte cheie “semințe” ne vom deplasa frumușel către Tabloul de Comandă al contului Campaniei AdWords și vom accesa “panoul” de Instrumente apăsând butonul “Planificatorul Cuvintelor Cheie”.
Odată parcurși acești primi pași vom continua procedura de “lansare” a studiului cuvintelor cheie. Dar nu înainte de a ne asigura că ne-am setat corect opțiunile legate de țara și limbă.
Vom descoperi astfel sugestiile, ideile și propunerile Google vis a vis de cuvintele cheie inițiale (“semințe“).
Aceste sugestii, idei și propuneri trebuie tratate cu maximum de atenție altfel:
- fie ne vom trezi că din semințele noastre a răsărit mai multă neghină decât grâu, sau, chiar mai rău,
- tocmai pentru că am semănat vânt nu vom culege decât furtună!
Urmărește, așadar, cu atenție deosebită lista cuvintelor cheie propuse de Google, notându-ți atât cuvintele cheie valide cât și pe cele “schiloade” (cuvintele cheie negative) la a căror căutare nu ai vrea ca anunțurile campaniei tale să fie afișate.
Din această listă o să-ți poți schematiza deja principalele grupuri de anunțuri contribuind astfel la segmentarea campaniei AdWords chiar de la momentul demarării acesteia.
Vei identifica astfel structura incipientă a campaniei: grupurile de anunțuri cu termeni generali și grupurile de anunțuri cu termeni specifici și-ți îți vei putea chiar schița un buget al campaniei Google (nu uita, lansarea fiecărei noi campanii e “premiată” de Google cu un voucher bonus!).
În sfârșit sunt pe drumul cel bun. Din pic o să facă poc, din treosc, pleosc! ți din hodoronc, tronc! Bingo!
Ce-ți Arată Studiul de Cuvinte Cheie într-o Campanie Google AdWords
Dacă facem referire la exemplul de mai sus, studiul cuvintelor cheie îți va releva:
- termenii ce ar putea fi incluși într-un grup de anunțuri cu caracter general – cum ar fi “semințele” tale inițiale:
- “materiale electrice” și
- “echipamente electrice” dar și
- propunerile Google de tipul “instalații electrice” sau chiar același termen dar scris greșit “instalați electrice” (cu un singur “i”);
- termeni care ar putea fi incluși în grupuri de anunțuri cu caracter general dar care prezintă “valoare adăugată” – cum ar fi “materiale electrice preturi” pentru care e justificat să răspundem cu un anunț potrivit, altul decât cel de la grupul de anunțuri cu caracter general;
- termeni care se pot constitui în grupuri de anunțuri specifice produselor distincte – cum ar fi “tablouri electrice” sau “cabluri electrice”;
- și, în sfârșit, termeni “schilozi”, cuvintele cheie negative – cum ar fi termenii “scheme electrice”, “iluminat cu leduri” sau “iluminat exterior”;
Fără parcurgerea acestor etape campania AdWords va avea rezultate proaste sau mult sub potențial.
De asemenea, eforturile ulterioare de îmbunătățire și / sau optimizare vor fi zădărnicite (întrucât construcția ta e șubrezită chiar de la bază) iar nevoia de extindere a campaniei AdWords (de exemplu, prin adăugarea unei campanii de display-remarketing) se va lovi la rândul ei de “defectele grave de fabricație” generând în continuare în loc de plus valoare rezultate slabe sau chiar proaste!
Nu uitați, cine seamănă vânt culege furtună… sau neghină! Dacă tu ești expert în domeniul comercializării materialelor și instalațiilor electrice există experți și în domeniul promovării Google.
Găsește-i, contactează-i și… grâul recoltat va fi curat și din abundență!