Căutările REALE / Termenii de Căutare versus cuvinte cheie din Campaniile Google Ads
A fost odată, că de n-ar fi fost nu s-ar fi povestit…
A fost o Campanie de Promovare pe Google AdWords
Bun! Ne-am făcut binișor treaba și am setat, de bine de rău, o campanie Google AdWords.
Am creat și două-trei grupuri de anunțuri potcovindu-le cu cuvinte cheie potrivite, ba unele recomandate de Însuși Măria Sa Google și al lui Vajnic ajutor de nădejde KeyWord Tool (sau Planificator de cuvinte cheie)!
Totu-i bun și minunat numai ca tot stând și cujetând așa la cât de frumoasă e structura contului, la cât de minunat e ordonată campania, gologanii ți se scurg din pungă, mușterii parcă îi auzi că te-ntreabă de-i marfa bună, dar de cumpărat, ba!
Cu alte cuvinte, conversii multe, vânzări puține.
Termeni de Căutare Google Ads și Bugetul Campaniei
Bugetul se duce dar telefonul nu (mai) sună
Adică: bugetul se duce, click-urile vin dar clienții nu prea! Sau nu așa cum ar trebui.
Într-un asemenea caz, înțelept ar fi sa arunci un ochi și pe “căutările reale”.
De ce? Pentru că:
Campanii Google Ads
- una e ce-i “tună” lu’ Google să-ți recomande drept cuvinte cheie AdWords frumoase și moțate, numai bune de încondeiat în campania AdWords,
- alta e ce și cum ți le integrezi în grupurile de anunțuri și…
- cu totul altceva este cum caută Dorel pe internet și cum binevoiește Google-ul să-ți atârne tinichele de… campanie prin asocierea cuvintelor integrate cu alte căutări ale nenumăraților Dorei din cele 4 zări. (Aici un exemplu de căutări reale, cuvinte cheie negative și pozitive)
Termeni de Căutare Google Ads
Cu-n Ochi la Slănină și cu Celălalt Smântână
Un ghiveci chiar mai mare iese când cele 3 ingrediente n-au de lucru și se tot amestecă și se învârt până când nici dracu nu mai e în stare să descurce ițele.
Cu alte cuvinte, dacă nu ești suficient de ager și iute de mână (iute de click!), ori că-și vâră dracul coada, ori că Meta-Conspirația Imperiului Google n-are astâmpăr și-ți joacă farse, dar, cu mâna pe inimă declar că:
- tu ești convins că Google-ul te afișează pentru “slănină“
- când de fapt primești click-uri pentru “smântână“!
Și declar asta fără să mă uit câș – cu-n ochi la slănină și cu unul la smântână! – la campania ta AdWords.
Mi-am pus asta ca să nu mai verific termenii de căutare Google din 2 în 2 minute
Termeni de Căutare Google Ads
Prin urmare:
- “filmul” e ceea ce crezi tu ca sunt cuvinte (căutări) care-ți afișează anunțul (vezi aici sfaturi cu privire la Anunțurile Google);
- iar “viața” e reprezentată de căutările reale – cele care-ți declanșează de fapt anunțul;
Între cele două se creează diferențe extrem de bănoase pentru Google și extrem de… nebănoase pentru tine.
Ba chiar, din nou cu mâna pe inimă, declar că treb’șoara în chestiune se poate grabnic dovedi extrem de păguboasă, păpându-ți bugetul mai repede decât poți să zici “căutări reale“!
Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea așa! Și-om sta și-om mai chibzui… și, când o fi cazul, ‘om mai reveni! Și-o-ți mai reveni și voi de v-o fi plăcut de noi!