fbpx
Campanii Google Ads Performance Max

Cum să NU îți „îngrași” Campania Google AdWords

Cum să NU îți “îngrași” Campania de Promovare Google AdWords

Optimizare & Gestionare Campanii Google

În cadrul procesului de gestionare a unei campanii Google AdWords, din dorința de optimizare, îmbogățire și îmbunătățire a acesteia, poți crea mai multe probleme decât dacă ai lăsa-o în pace să ruleze fără nici un fel de intervenție, așa cum fusese concepută și lansată inițial, când ai creat de la zero campania Google.

 

Există o acțiune, de altfel, foarte bine de întreprins în mod regulat – însă cu MARE atenție! – de ale cărei efecte și consecințe, dacă nu ții seama, vei plăti un preț “gras”! Vorbim aici de “îngrășarea” accidentală a campaniei PPC AdWords din dorința de identificare și adăugare de noi cuvinte cheie (“pozitive”) urmare a monitorizării căutărilor reale.

Cum să nu-ți îngrași Campania Google AdWords

Putem compara acest proces cu un abuz de alimentație – practic, în loc să devenim mai sănătoși, mai atletici, mai performanți, mai sprinteni, din cauza alimentației în exces, obținem exact efectul contrar!

Mai precis, mulți înțeleg să adauge “la foc continuu” și “fără discernământ”, cuvinte și expresii cheie cu “de-a ghiotura”, exact așa cum le descoperă în “tool-ul” de căutări reale. Ideea de bază, încă o dată, nu e una rea (să-ți îmbogățești baza de cuvinte cheie) însă de aici și până la exces și chiar abuz se pare că nu e cale lungă.

Grupuri de Anunțuri AdWords cu 300 de cuvinte cheie

Spre exemplu, în cadrul procesului de auditare gratuită a campaniei AdWords, am întâlnit grupuri de anunțuri “îngrășate” și cu 2-300 de cuvinte cheie. Față de cele 10 – 15 inițiale și cele 25-30 cât ar constitui “greutatea maxim admisă”, putem considera un astfel de grup de anunțuri ca unul de-a dreptul “obez”.

Când ne propunem să fim mai sănătoși, mai atletici, cu o musculatură tonificată, o să încercăm să fim mult mai atenți la ce și cât “băgăm în noi”. O să încercăm să mergem la sală, să ascultăm de sfaturile unui antrenor. O să încercăm să dăm o constanță acestor practici.

La fel stă treaba și cu gestionarea campaniei AdWords în vederea îmbogățirii ei.

Adăugând masiv în campanie orice cuvânt cheie identificat în căutările reale:

  • fără un studiu prealabil
  • fără o gândire pe termen mediu în ceea ce privește consecințele
  • fără re-structurarea campaniei, re-segmentarea acesteia urmare a noilor adăugiri,

nu faci decât să acționezi de-o manieră heirupistă, asemenea puștanilor care se îndoapă cu “prafuri”și trag de fiare “în bezna minții”.

Cum să nu-ți Îngrași Campania Google
Johnny, cred că ai exagerat un pic cu “îmbogățirea”!

Verifică Cuvintele Cheie Înainte de Adăugarea lor în Campanie

Așadar, ca să nu-ți “îngrași” accidental campania, înainte de a adăuga un nou cuvânt cheie, verifică următoarele:

  • că nu ai deja acel cuvânt cheie într-o formă semantică relativ apropiată sau foarte apropiată cu cel identificat în căutările reale;
  • că există un volum decent de căutări pe acel cuvânt cheie;
  • că după adăugare se va păstra ceea ce noi numim “închiderea cercului“:
    • cuvântul cheie inserat în campanie este
    • legat direct de ceea ce exprimă titlul din textul anunțului reclamei PPC, care este la rândul lui,
    • echivalent cu conținutul din pagina de destinație a site-ului!

Clicuri Scumpe, Randament Slab al Campaniei Google

Această “îngrășare” accidentală a grupului de anunțuri generează 3 probleme MAJORE care TOATE se vor traduce printr-un click mai scumpperformanțe și randament mai slabe:

  1. cuvintele cheie ajung să se canibalizeze (practic se concurează între ele);
  2. scorul de calitate rămâne la nivel relativ modest;
  3. grupul de anunțuri devine îmbâcsit, “sufocat”, greoi, foarte greu de gestionat;

Mare atenție așadar! Nu-ți îndopa peste măsură grupurile de anunțuri!

În loc de “îmbogățire” o să obții “îngrășare” sau chiar “obezitate” iar acestea, pe lângă faptul că sunt dizgrațioase, sunt și foarte nesănătoase.

În loc de o campanie suplă, agilă și performantă, o să te trezești cu una care are de târât în urma ei greutatea moartă a unor cuvinte cheie inutile și sufocante.