Sfaturi Începători Google Ads
Scorul de Calitate în Campaniile de Promovare Google. Facturare Google
Sfaturi privind Campanii de Promovare Google Ads de la Zero?
Sfaturi privind Optimizare Campanie Existentă Google Ads?
În articolele precedente am detaliat elementele de bază ale unei Campanii AdWords referitoare la:
- Anunțurile AdWords;
- Cuvintele Cheie într-o campanie PPC;
- Structura Contului Campaniei de Reclamă Google;
- Setările Contului unei Campanii de Linkuri Sponsorizate;
- Campaniile de Search, Display, Remarketing & Mobile;
În acest ultim articol vom vorbi despre scorul de calitate și facturare.
Sfaturi privind crearea de la zero a unei campanii Google Ads
Sfaturi privind optimizare campanie existentă Google Ads
Scorul de Calitate într-o Campanie Google Ads este Volatil
Scorul de calitate se poate modifica de multe ori fără ca tu să-ți dai seama de asta. De asemenea, scorul de calitate pe care-l vezi afișat în panoul de comandă al campaniei nu e absolut necesar să coincidă cu scorul de calitate pe care-l folosește Google pentru a determina poziția de afișare a anunțului.
Sunt mai multe motive pentru care aceste lucruri se întâmplă. Trebuie să fii conștient că, în acest caz, ceea ce vezi nu e neapărat și ceea ce primești. Pe de altă parte, următorul adevăr rămâne incontestabil: faptul că până și cea mai mică creștere a scorului de calitate îți va permite să împuști doi iepuri dintr-un foc – îți vei crește poziția de afișare (fără să plătești neapărat mai mult) sau vei plăti mai puțin pentru aceeași poziție decât plăteai înainte.
Scorul de Calitate într-o Campanie Google Ads: cheia către Rentabilitate sau Dezastru
Pe termen mediu și lung există un singur factor care în mod sigur îți va afecta campanie într-un mod dezastruos: scorul de calitate.
Sunt multe lucruri de luat în considerare și de știut dacă discutăm despre acest element dar, nu uita, nu-l poți ignora altfel campania ta, mai devreme sau mai târziu, se va prăbuși ca un castel de cărți de joc !
Trebuie să investești și timp și efort (și chiar bani) astfel încât să obții cel mai bun scor de calitate pentru campania ta.
Cele trei componente ale scorului de calitate Google Ads
Pentru cuvintele cheie ale campaniilor de căutare, vorbim de un scor de calitate de la 1 la 10 compus din 3 componente principale:
- Valoarea CTR estimată
- Experiența legată de pagina de destinație
- Relevanța anunțurilor
Pe fiecare din aceste trei elemente se poate interveni astfel încât să generezi o creștere a scorului de calitate.
Facturarea Campaniei de Promovare Google Ads
Contabilul o să te cam urască
Sunt două opțiuni principale pentru plata click-urilor campaniei Google: plățile manuale și creditul Google.
Plățile manuale funcționează exact ca o cartelă telefonică pre-pay: încarci contul cu 100 de lei, vei avea un credit de 100 lei disponibil pentru plata click-urilor. În momentul în care se termină acest credit campania nu va mai rula așa că trebuie să te asiguri că vei reîncărca din timp (printr-o nouă plată manuală) contul campaniei astfel încât să nu rămâi “în pana”.
Observă, dragul meu Dr. Watson, cum, aplicând un mic truc, o să pot da de urma misterului cât ai zice “pește”
Creditul Google îți dă posibilitatea să rulezi campania “pe spezele Google” până la incidența unei sume sau a unei perioade din timp. Cu alte cuvinte, în funcție de volumul consumului și istoricul plăților, Google îți va da un credit, credit ce poate crește progresiv de la 200, la 400, la 800 lei sau chiar mai mult. La incidența acestei sume (când se atinge “consumul” de 200 de lei, de exemplu) sau la împlinirea unui ciclu de facturare (30 de zile calendaristice) – oricare din aceste 2 elemente survine prima -, Google va debita automat din cont suma respectivă. Dacă banii nu sunt în cont sau debitarea eșuează, campania va fi oprită!
Atenție!
Întrucât Google, în Europa, “livrează” serviciul AdWords prin intermediul unei firme înregistrată în Irlanda, dacă vrei să-ți deduci facturile, în momentul în care i le vei da contabilului acesta te va întreba dacă ești sau nu înregistrat în ROI (Registrul Operatorilor Intracomunitari) altfel se va uita cam urât la tine.
Google AdWords e Mai Mult decât o Listă
Să gestionezi cu succes o campanie AdWords înseamnă nu doar să cunoști câteva reguli de bază sau să setezi o licitație pe un cuvânt cheie.
Un bun consultant Google Ads sau manager de proiect AdWords va știi și va simții intuitiv piața și campania, orientându-se către tipurile potrivite de strategie și optimizări astfel încât să obțină maximum posibil de rezultate.
Suntem Aici să te Ajutăm!
Pe măsură ce vei acumula experiență, toate elementele prezentate în aceste articole vor deveni mult mai clare și ușor de înțeles, vei descoperi interdependențele dintre ele și astfel vei putea creiona o strategie coerentă, de succes.
Până să ajungi acolo, mergi în continuare cu elementele și procedurile de bază și n-o să-ți pară rău și, nu uita, noi suntem întotdeauna aici ca să te ajutăm.