Sfaturi pentru un Începător într-ale AdWords
Cuvintele Cheie din Campania de Promovare
În prima parte a articolului am discutat despre anunțurile campaniei tale de link-uri sponsorizate.
Continuăm aici cu sfaturi legate de optimizarea cuvintelor cheie în prima ta campanie PPC.
Sfaturi Începător AdWords – Cuvintele Cheie
Nu folosi cuvintele în potrivire amplă (broad match)
Deși acest mod de folosire a cuvintelor cheie într-o campanie PPC permite cel mai mic control asupra căutărilor reale pentru care anunțul tău va fi declanșat, este totuși varianta cel mai des folosită în majoritatea campaniilor.
Să fie lene, să fie inconștiență, să fie neștiință?… sau toate la un loc!
Potrivirea amplă nu face decât să invite google-ul să-ți asocieze cuvintele cheie inserate de tine cu tot felul de alte bazaconii iar pierderile tale vor fi pe multiple paliere (costuri crescute, indicatori de performanță subminați).
Totuși, acest tip de integrare a cuvintelor cheie poate fi folosit, uneori cu mare eficiență, dar trebuie bine controlat din liste negative sau cuvintele cheie negative.
Sfaturi Începător Google Ads – Cuvintele Cheie
Expresiile tip “long tail” nu mai sunt ce erau!
Nu mă înțelege greșit, cuvintele astea cheie cu coadă lungă sunt în continuare bune dar nu paria numai pe ele.
Am constat că în majoritatea campaniilor, cuvintele cheie generice convertesc la fel de bine și, spre deosebire de cele dintâi, folosindu-le pe acestea din urmă ai posibilitatea să sapi adânc în termenii reali de căutare, să detectezi noi trenduri, noi posibile “piețe” de cuvinte cheie pe care să le pescuiești și să le folosești rentabil în campanie.
Sfaturi Novice AdWords – Cuvintele Cheie din Campanie
Cuvintele cheie “singulare” nu-și prea merită banii!
Deși acest sfat s-ar putea să vi se pară că se bate cap în cap cu cel anterior e totuși o diferență între ele.
Încearcă mai degrabă să eviți inserarea în campanie a acestor cuvinte cheie în potrivirea exactă deoarece acesta este varianta care produce de obicei efectele negative.
Nu uita însă să introduci la negativ același cuvânt cheie, tot în potrivire exactă, altfel anunțurile vor fi în continuare declanșate dacă ai introdus cuvântul cheie în alte tipuri de potrivire.
Sfaturi pentru Începători – Cuvintele Cheie din Campania de Reclamă
Folosește toate tipurile de potrivire când adaugi cuvintele cheie
Potrivirea amplă (modificată sau nu), în expresie sau potrivire exactă. Folosește-le pe toate. Și la inițierea campaniei și pe măsură ce o îmbogățești!
Acum chiar că m-am enervat! Unde sunt cuvintele alea cheie negative?
Sfaturi pentru Începători – Cuvintele Cheie Negative
Cuvintele cheie negative nu sunt opționale
Deși ar trebui să devină o lege (introducerea cuvintelor cheie negative), în continuare majoritatea conturilor de campanie se descurcă, târâș-grăpiș, fără ele.
Se descurcă e foarte mult spus pentru că pierderile sunt în realitate foarte mari numai că cei care dețin astfel de campanii habar nu au.
Așadar, Fericiții cei săraci cu duhul, neștiutorii!
Vei constata, atunci când îți vei crea campania PPC, că inserarea cuvintelor cheie pozitive este obligatorie. Inserarea negativelor nu e. Dar, spre binele portofelului tău, ar trebui să fie!
Sfaturi pentru cei Noi pe AdWords – Listele de Cuvintele Cheie Negative
Cuvinte cheie negative la nivel de cont, campanii și / sau grupuri de anunțuri
Folosește cu înțelepciune aceste oportunități și vei economisi timp și bani. Odată descoperit un termen negativ ai opțiunea de a-l insera fie la nivelul unui grup de anunțuri, la nivel de campanie sau chiar la nivel de cont.
În articolul următor vom aborda modalitatea optimă de construire a structurii contului.