Sfaturi pentru un Începător într-ale AdWords

Sfaturi pentru un Începător într-ale AdWords: Anunțurile Google

Când inițiezi o campanie de promovare AdWords pentru prima oară sunt atât de multe lucruri de știut și înțeles încât nu-i greu de crezut că, la un moment dat, să pătrunzi și să străbați o junglă s-ar putea să devină o alternativă mai atrăgătoare decât hățișul de nepătruns al AdWords-ului.

Ca să te ajutăm și îmbărbătăm am conceput aici o listă cu ponturi și sfaturi. Chiar dacă nu toate sfaturile sunt neapărat “begginer friendly” e totuși bine să le afli chiar de pe acuma și ne vei mulțumi mai târziu că ai știut de ele.

…ce bine ar fi fost dacă aș fi știut și eu de ele atunci când am făcut primele mele campanii!

În această primă parte ne vom ocupa în special de detaliile legate de optimizarea anunțurilor PPC.

Sfaturi Începător Google AdWords – Anunțurile
Anunțurile Google AdWords – Nu te concentra pe un singur indicator!

Dacă, de exemplu, urmărești doar CTR-ul (rata de click), te vei concentra doar pe anunțurile care atrag cele mai multe click-uri.

În lumea “reală” cele mai multe click-uri nu echivalează de fiecare dată cu “cele mai bune click-uri”.

Am constat în multe cazuri că anunțurile cu CTR-ul cel mai ridicat nu erau neapărat și cele care converteau cel mai bine (conversie = vânzare, completare formular… acțiunea pozitivă – benefică – pe care ți-o dorești s-o realizeze pe site “click-ul” venit din AdWords).

Vei obține un randament bun al conversiilor dacă nu vei mai atrage acel public care nu-i dispus să facă o achiziție iar acest lucru o să-l realizezi acordând atenție anunțurilor cu o rată mare de conversie.

Ia așadar în calcul TOȚI indicatorii principali de performanță ai campaniei:

  • CPC – costul per click
  • numărul de click-uri
  • CTR
  • rată de conversie
  • valoarea medie și costul unei conversii, etc

astfel încât să să obții un bun echilibru între volumul mare de click-uri, un CTR sporit și multe conversii obținute la un cost rentabil.

Sfaturi începător Google Ads
Cine zicea că nu le pot face pe toate. Ok… unde era CTR-ul ăla?
Sfaturi Începător Google AdWords – Anunțurile
Anunțurile Google AdWords – Relevanța e Soluția!

CTR este indicatorul principal care confirmă sau infirmă relevanța anunțurilor tale. Maximizează relevanța anunțurilor și vei reuși să:

Sfaturi Începător Google AdWords – Anunțurile
Anunțurile Google AdWordsNu uita de imboldul de acțiune (Call-To-Action)!

Iată un termen forte des întâlnit în industria publicității în general și în cea a reclamei online în special. Așadar, ce este acest imbold?

Call-to-action reprezintă ceea ce-i ceri “click-ului” să facă după ce ți-a citit anunțul:

  • Rezervă Acum!
  • Comandă Acum!
  • Sună Acum!
  • Contactează-ne chiar Azi!
  • Cumpără Online la Doar…

Folosirea acestui imbold are două beneficii:

a) Utilizatorul va ști exact ce are de făcut odată intrat în site;

b) Utilizatorul va ști ce poate să facă odată intrat în site – de exemplu, dacă doar caută informații este mai puțin probabil să dea click pe un anunț care comunică “Cumpără Acum Produsul…!

Sfaturi Începător Google AdWords – Anunțurile
Anunțurile Google AdWords – Folosește un Landing Page cu design și conținut potrivit?

Ca să fii relevant nu-i suficient să potrivești căutarea internautului cu textul anunțului. Landing page-ul este la fel de important!

Odată ce utilizatorul ți-a dat click pe anunț va intra pe “teritoriul tău” așa ca ar fi bine să ții lucrurile sub control direcționându-l către cea mai relevantă (pertinentă) pagină de destinație unde să găsească rapid TOATE informațiile de care au nevoie.

Sfaturi Începător Google AdWords – Anunțurile
Anunțurile Google AdWords – Sitelink-urile Anunțurilor sunt Obligatorii!

După ce au fost introduse în 2009 sitelink-urile anunțurilor au devenit o parte esențialmente necesară oricărei campanii AdWords.

Dacă le-ai adăugat, sunt pertinente și te-ai asigurat că obții cu preponderență poziții de afișare premium (locurile centrale 1-3), nu doar că o să poți atrage click-uri și către alte pagini relevante (față de căutarea inițială a utilizatorului) dar “suprafața” ocupată de anunțul tău poate fi chiar de 2 ori mai mare decât cea a competitorilor care nu le folosesc.

Ecuația devine simplă: spațiu ocupat mai mare => anunț mai vizibil => utilizatorul este atras și va da click!

În următoarea parte a articolului vom detalia elementele legate de cuvintele cheie într-o campanie PPC.

Meniu