Greșeli Frecvente într-o Campanie PPC – Cuvintele Cheie Negative Google Ads
Când vorbim de cuvintele cheie negative, cele mai multe greșeli sunt cauzate de luarea unor măsuri “limitate”, de bază. Un adevărat manager de campanie AdWords TREBUIE să meargă “above and beyond” pentru ca măsurile luate să fie cu adevărat eficiente și rentabile.
Spre deosebire de Bing, Google ne pune mult la încercare capabilitățile intuitive și introspective întrucât se încăpățânează să nu ne dezvăluie termenii care au produs afișări dar nu s-au concretizat în click-uri. Asta generează o mare “gaură” în posibilitatea identificării cuvintelor cheie negative din simplul motiv că mulți astfel de termeni se regăsesc dincolo de statisticile puse la dispoziție de către “gigant” (Google).
Prezentăm în continuare erorile cel mai des întâlnite atunci când vine vorba de cuvintele cheie negative. Dacă, pe măsură ce le parcurgi, realizezi că și tu ești vizat, simpla îndreptare a acestora va produce rezultate de-a dreptul fabuloase.
Așadar, în loc să te întrebi când te îmbogățește Google, acționează și Optimizează-ți Campania AdWords.
Greșeli Frecvente – Cuvinte Cheie Negative Google Ads
Adăugarea cuvintelor negative DOAR în potrivire exactă
Cu toții folosim cu destul succes raportul termenilor reali (căutările reale) pentru a identifica atât potențiale cuvinte cheie pozitive cât, mai ales, cuvintele cheie negative.
Raportul căutărilor reale îți arată termenii folosiți de utilizatori și care au generat click-uri așa că “exploatarea” acestei resurse e, în fapt, o chestiune de foarte bun augur.
Ai grijă însă să nu te limitezi doar la bifarea și adăugarea termenilor negativi identificați în căutările reale. Dacă faci doar asta, singura excludere o să fie cea a termenilor negativi cu potrivire exactă (Exact Match).
Să presupunem că ai adăugat la negativ termenul [cupon unghii false] pentru că nu ai în ofertă cupoane sau prețuri reduse. Nu te limita la asta, gândește-te și la alte variante:
- [unghii false cupon]
- [ofertă cupon unghii false]
- [site cupon unghii false]
Ca regulă, când și dacă te hotărăști să adaugi un termen negativ, va trebui să mai generezi, să mai muncești de cel puțin 10 – 20 ori pe atât (uneori și de 100 de ori!), identificând tot atâtea posibile variante de termeni negativi.
În exemplul de mai sus, trebuie să adaugi tot felul de alte variante, denumiri de produs, diverse adjective pentru a maximiza șansele de a cuprinde cât mai multe din posibilele căutări pentru care nu vrei să ți se afișeze anunțurile.
Unde ziceai că găsesc cuvintele negative din căutările reale?
Greșeli Frecvente Campanii PPC – Cuvinte Cheie Negative AdWords
Lipsa “expandării” fiecărui cuvânt negativ
Odată identificat un cuvânt cheie negativ bun munca ta abia începe. Întrucât nu vei putea niciodată vedea toate cuvintele cheie care ți-au produs afișări e necesar să profiți la maximum de cele pe care le vezi.
Dacă ne-am referi la exemplul de mai sus – [cupon unghii false] – gândește-te la toate derivațiile, declinațiile și “înclinațiile” posibile ale acestei interogări și scate de acolo maximum de cuvinte cheie negative:
- plural versus singular;
- reducerea lungimii termenului cheie;
- cuvinte negative similare;
Hai să le și detaliăm un pic!
Greșeli Frecvente – Cuvinte Cheie Negative Google Ads
Plural vs. Singular
Cred că nici nu trebuie să amintim, nu? Dacă nu prea te “coafează” afișările pentru interogările pe termenul cupon unghii false, cu siguranță n-o să vrei să apari și pentru cupoane unghii false.
Astfel, printr-o simplă trăsătură de condei, tocmai ai dublat impactul POZITIV al termenului negativ identificat inițial!
Greșeli Frecvente Campanii PPC – Cuvinte Cheie Negative AdWords
Reducerea Lungimii termenului negativ
Un bun mod de a gândi (optimiza) termenii negativi este să încerci să reduci numărul cuvintelor ce-i compun.
Adică, dacă nu vrei afișări și click-uri pentru cupon unghii false poate te interesează să nu le obții pentru orice fel de căutare legată de cupoane.
Reducerea lungimii termenului negativ de la cupon unghii false la cupon va potența și mai mult impactul pozitiv de care vorbeam mai sus.
Totuși, MARE ATENȚIE să nu întinzi coarda! Gândește-te foarte bine ce impact va avea folosirea cuvintelor negative alese asupra grupului de anunțuri în care îl introduci și / sau asupra campaniei / campaniilor sau întregului cont în general.
Greșeli Frecvente Campanii PPC – Cuvinte Cheie Negative AdWords
Cuvinte Negative Similare
Cu fiecare pas făcut vei crește exponențial impactul acestui tip de optimizare. Dacă ne referim la exemplul nostru, întrucât deja ai adăugat cupon / cupoane la termenii negativi, e bine să nu te oprești aici și să incluzi și termeni similari:
- cod discount
- coduri discount
- cod promoțional
- coduri promoționale
- cod promo
- coduri promo
- voucher
- vouchere
Astfel, de la un simplu termen negativ ce includea 3 cuvinte, am ajuns să avem mai bine de 15 astfel de termeni care împreună vor elimina peste 90% din afișările pe căutările legate de cupoane, discount-uri și vouchere.