Sfaturi pentru un Începător AdWords: Structura Contului Google AdWords
În primele 2 părți ale acestui articol am studiat chestiunile legate de sfaturi privind anunțurile, respectiv cuvintele cheie, lucruri pe care să le iei în calcul atunci când inițiezi o campanie AdWords fie că:
Astăzi vom discuta despre elementele de structurare a contului.
Ești Nou pe Google Ads?
Folosești deja Google Ads?
Structura Contului Google Ads
Structura contului e temelia campaniei de reclamă pe Google. Pe ea o să clădești grupuri de anunțuri, cuvinte cheie, campanii, anunțuri. Desigur, la început, atâta timp cât “coșmelia” pusă deasupra temeliei e relativ simplă, o să poți ridica cam orice fel de structură indiferent cât de bine gândită a fost “fundația”.
În scurtă vreme vei constata necesitatea extinderii și transformării “coșmeliei” într-o mică căsuță sau, de ce nu, chiar într-o viluță. În acel moment o să-ți dorești să fi gândit “fundația” cu totul altfel, adică să fi conceput una corect structurată și dimensionată de la bun început.
Structura Contului Google Ads în Funcție de Tematica Cuvintelor Cheie
Construiește-ți structura contului în funcție de tematica cuvintelor cheie dar ia seama și la produsele sau serviciile promovate
Contul și Campaniile AdWords au o structură arborescentă; în cont se găsesc:
- campanii
- campaniile sunt compuse din grupuri de anunțuri
- grupurile sunt alcătuite din anunțuri și cuvinte cheie.
Construiește-ți Campaniile în funcție de obiectivele tale de business. De exemplu, dacă ai un magazin online cu suficiente produse, poți lua în calcul lansarea unei campanii Smart Shopping.
Construiește-ți grupurile de anunțuri concentrându-te pe temele cuvintelor cheie.
Chiar dacă produsul tău poate fi reprezentat prin mai multe tipuri de formulări (cuvinte cheie), regula e ca niciodată să nu incluzi în același grup de anunțuri cuvinte cheie care nu sunt înrudite din punct de vedere al scrierii lor.
Chiar dacă două cuvinte pot exprima de fapt același lucru, atât din punct de vedere al utilizatorului cât și din punct de vedere al sistemului (Google) ele nu vor fi deloc similare.
“Specialist AdWords” și “Profesionist AdWords” exprimă practic același lucru. Dar, dacă tu cauți Specialist AdWords și vezi un anunț cu Profesionist AdWords s-ar putea să nu dai click.
Mai ia în calcul și faptul că alte 7-8 anunțuri comunică termenul de Specialist AdWords și poți ajunge la concluzia că utilizatorul care căuta un Specialist o să fie destul de înclinat să dea click pe un anunț care îi comunică faptul că acolo găsește unul!
În plus, “sistemul” (Machine Learning Google) va considera un anunț care comunică același lucru cu ceea ce utilizatorul a căutat ca fiind unul relevant (pertinent) și de aici izvorăsc o sumă de alte plusuri pentru campania ta.
Structura Contului Google Ads în Funcție de Structura Site-ului
Folosește-te de structura site-ului!
Structurează-ți contul AdWords având în cap și structura și arborescența a site-ului tău.
Organizează-ți contul în funcție de categoriile de produse, subcategorii și produse, așa cum sunt etalate în site.
Timpul înseamnă bani: îți va fi mult mai ușor să navighezi apoi printre ele, să ajungi rapid acolo unde ai nevoie și să întreprinzi acțiunea dorită.
Vrei Promovare Google Ads sau Facebook Ads?
Ai Un Magazin Online?
Structura Contului Google Ads – Cuvintele Cheie din Ad-Group
Un cuvânt cheie = Un Ad Group e mai mult un mit
Poate ai auzit pe undeva că singura structură de cont folosită de adevărații experți este cea care exprimă “regula” de mai sus. Nu prea e adevărat.
Apoi, faptul că uneori experții folosesc această structură nu înseamnă că și tu ar trebui să încerci același lucru. Gândește-te că un specialist, tocmai pentru că are experiență, își va da seama foarte rapid de modalitatea optimă de structurare a campaniei și de multe ori va avea un mare ajutor din folosirea unor aplicații externe la care tu nu vei avea acces.
Așadar, Un cuvânt cheie = Un Ad Group sună bine în teorie. În practică însă, chiar și pentru un număr relativ mic de grupuri de anunțuri vei petrece enorm de mult timp cu activitatea de gestionare, optimizare și vei ajunge rapid la concluzia că efortul nu-i justificat de rezultate.
Dacă faci acum Primii Pași în Google Ads, acest articol te ajută.
Rămâneți pe recepție pentru că în articolul următor vom aborda elementele de setare a contului.