Puțin SEO, Puțină Optimizare pe Google
Campaniile Google AdWords oferă avantajul de a ieși în întâmpinarea navigatorilor ce caută un anumit produs/serviciu sau o informație pe motorul de căutare. Astfel, anunțul tău va fi afișat, în funcție de scorul de calitate și bugetul, alocat înaintea rezultatelor organice.
Eu caut să cumpăr o bicicletă ușoara pentru o fetiță și găsesc în primele rezultate afișate în pagina de căutări Google – să zicem – 3 anunțuri / 3 site-uri magazine online diferite.
Ce se întâmplă cu utilizatorul odată ajuns în site?
Continuând exemplul de mai sus, odată descoperite cele 3 anunțuri, aleg să dau click pe unul din ele ! Ce se întâmpla după?
Mă aștept să găsesc o pagina care îmi oferă diverse modele de biciclete cu specificațiile tehnice aferente și prețul. Mă interesează însă și de la cine cumpăr /sau/ de ce sa cumpăr de aici…
Conceptele SEO ce răspund așteptărilor mele sunt Navigabilitate + Relevanța și constau în:
Navigabilitate SEO
Navigabilitatea SEO a site-ului sau ușurința de a naviga prin site:
- organizarea coerentă a site-ului:
- categorii
- sub-categorii
- pagini de produse corect alocate în aceste categorii
- « tunelul de vânzări » respectiv calea către click-ul final de achiziție al produsului:
- să nu fie mai mare de 3 (maxim 4) click-uri
- sa funcționeze foarte bine coșul de cumpărături iar
- formularele de completat pentru achiziție să nu fie stufoase:
- să nu necesite mult timp pentru completarea câmpurilor și
- să nu solicite informații inutile
- butoane/pagini utile amplasate la îndemâna vizitatorului:
- Despre noi
- Cum cumpăr
- Termeni și Condiții
- Sfaturi utile în alegerea unui tip de produs etc.
Relevanța SEO
Relevanța SEO sau conținut relevant pentru domeniul respectiv:
- prezentarea/descrierea produselor sa fie unică și originală (este un aspect important pentru motoarele de căutare dar și pentru utilizatori)
- pagini cu informații utile / reale despre producătorii / mărcile produselor disponibile la vânzare
- un blog care sa permită un stil de adresare familiar către vizitatori și posibilitatea acestora de a-și spune părerea (buna sau nu…) este de asemenea, foarte util

Știam eu c-o să-ți placă SEO!
Optimizarea SEO a paginilor Site-ului
NU trebuie sa uităm de optimizarea paginilor (SEO):
- URL-uri;
- Meta Tag-uri (title / description / keywords);
- conținut coerent care sa NU fie supra-optimizat;
Lucrurile sunt mult mai complexe și « complicate de atât » de aceea dacă aveți nevoie de ajutor, contactați-ne!