fbpx
Planu-i Gata!

Pionier Antreprenor, Pionier AdWords

Un cântec propagandistic și de îndoctrinare spunea odată „Am cravata mea /  Sunt pionier”. Și tu poți zice, fără să îndoctrinezi pe nimeni, că „Ai afacerea ta / Ești pionier”! Ești sau nu un pionier într-ale antreprenoriatului, odată ce-ai plecat pe acest drum, cale de întoarcere nu prea e.

Mirajul Promovării Online

O să vrei, desigur, să te dezvolți și, bineînțeles, promovarea pe internet o să-ți surâdă de-o manieră binevoitor – ademenitoare. Farmecele, mrejele, iluziile acestui tip de promovare (al cărui scop dintâi și din urmă ar trebui să fie nimic altceva decât dezvoltarea afacerii tale) sunt atât de multe și îmbracă atât de diverse forme încât e de-a dreptul o minune dacă nu te ia durerea de cap imediat ce te-ai aplecat chiar și asupra câtorva dintre ele.

Încercăm să nu-ți dăm în plus dureri de cap dar, înainte de a te hotărâ dacă reclama Google AdWords este sau nu pentru tine, poate ar trebui să mai studiezi câteva din articolele noastre, scrise, desigur tot scurt/2 și la obiect!

Totul despre Promovarea Online:

 

și, în sfârșit, pentru că de multe ori totul se reduce la bani:

Criterii de Luat în Calcul

Revenind la subiectul principal, întrucât nu ne propunem să vă „îmbrobodim”, afirmăm că nu orice produs (sau website ce îl prezintă / promovează) poate face subiectul unei campanii de reclamă plătită AdWords rentabilă. Sunt 3 criterii de luat în calcul:

1. Locație / Audiență

În țările dezvoltate, Google permite geo-direcționarea anunțurilor plătite. În România, deși această funcție este în prezent disponibilă, ea nu este deloc eficace sau nu funcționează corect. Geo-direcționarea ar trebui să permită unui business local să afișeze anunțurile de promovare exclusiv celor care efectuează căutări din interiorul zonei / străzilor vizate și / sau căutări care vizează respectiva zonă.

Până la descurcarea ițelor în sistemul repartizării IP-urilor din România (aceasta fiind principala piedică în funcționarea corectă și eficientă a geo-direcționării anunțurilor AdWords), dacă ai o afacere locală ce vizează în principal clienți de pe o o rază de câțiva kilometri  din jurul sediului, PPC-ul de la AdWords nu o să fie extrem de eficace întrucât vei fi nevoit să-ți direcționezi reclama fie la nivel de localitate sau chiar la nivel național.

2. Marja de Profit

Sunt produse și chiar servicii a căror marjă de profit este atât de mică încât nu mai găsești „loc de manevră” pentru promovarea pe Google. Multe din produsele alimentare se află în această categorie așa că, dacă știi că marja ta de profit este subțirică, fă-ți următorul calcul pentru a determina dacă sau nu este justificată reclama Google în cazul tău.

Pentru reclama Google, rata medie de transformare a vizitatorilor în cumpărători (rata de conversie) este de 1-2%. Deci, din 100 de vizitatori vei obține una-două vânzări. Dacă evaluăm costul unui click la 1 leu rezultă că tocmai ai plătit 100 click-uri x 1 leu / click = 100 lei. Ca să ieși măcar tanda pe manda, profitul mediu trebuie să fie de 50 lei / produs!

3. Volumul de Căutări

Pentru ca reclama ta plătită să fie afișată de / pe Google trebuie să fie îndeplinite o serie de condiții. Principale și eliminatorii sunt vreo 3:

  • reclama respectivă să vizeze produse / servicii legale (sau „moral” acceptate de Google – pentru că uneori Google e mai catolic decât Papa!);
  • să ai bani pentru buget;
  • și să existe căutări pe Google pentru cuvintele cheie ce desemnează produsul / serviciul promovat;

Oricare din aceste 3 condiții nu este îndeplinită, reclama AdWords va pica din start.

Planificatorul de Cuvinte Cheie Google

Presupunând că e legal ceea ce vrei să promovezi și dispui și de un buget, rămâne totuși chestiunea volumului căutărilor. Folosește aplicația „planificatorul de cuvinte cheie” (caut-o pe Google și-o s-o găsești) și vezi dacă există sau care e volumul de căutări pe cuvintele cheie care te interesează.

Dacă volumul de căutări este foarte mic (sau chiar inexistent) atunci reclama ta n-o să funcționeze eficient (sau n-o să funcționeze, punct!).

Chiar și în această situație, nu dispera, există soluții rentabile de promovare. Contactează-ne și-o să detaliem!