O să mă arunc doar după ce-mi zici cât costă!

Cât costă o Campanie AdWords?

E o întrebare justă, pertinentă, la obiect, subiect, predicat și complement direct. Toate în același timp.

Răspunsul imediat e, ca să știi cât costă:

  • contează domeniul de activitate;
  • contează dacă vrei să construiești, pe post de campanie Google Ads, o navetă spațială intergalactică sau doar o pocnitoare chinezească;

și

Mai Exact… Cât Costă?

Răspunsul și mai imediat e că, dacă vrei să testezi, poți să începi să tatonezi terenul AdWords și cu fabuloasa sumă de 50 – 100 de lei.

Ia în considerare că, la început fiind, vei primi și un voucher bonus în valoare de 200 lei. Acuma… cât de arid sau de fertil o să fie “terenul AdWords”, depinde de mai mulți factori despre care o să afli dacă ai răbdare și citești mai departe.

Cât Costă în Funcție de Domeniul de Activitate?

Dacă vorbim de domeniul de activitate, una e să concurezi cu cei care vând aparate de aer condiționat, telefoane smart-phone, termopane sau închirieri auto. Cu totul altceva este însă dacă vrei să te bați, bărbătește și “concurențialicește” cu cei care promovează pantofi de tango, perii industriale, mături cu coadă din lemn sau foarfece de tuns prunii.

Cât Costă în Funcție de Grandoare Campaniei?

Când vorbim de “grandoarea” unei campanii AdWords, poți să ai campanii pe căutare, campanii pe display, campanii de remarketing, campanii pe mobile și tablete. Toate acestea fiind, la rândul lor, “bucățite” pe multe alte categorii și sub-categorii, învârtite și șurubărite în așa hal încât la sfârșit să funcționeze mai dihai decât rotițele unui ceas elvețian.

În sfârșit, dacă vorbim de “calitatea” unei campanii, vorbim din nou de costuri. Structurând prost, gestionând neadecvat și neoptimizând campania, nu faci decât un singur lucru și anume, îi dai voie Google-ului să-ți bage adânc mâna în buzunar fără să primești mare lucru în schimb. Și Google-ul o s-o facă. Cu ștaif!

Lansare campanie AdWords

Bine-nțeles, și eu cred ca ACUM e momentul să lansezi o campanie AdWords!

Costul Cuvintelor Cheie

Putem astfel rezuma că, în principiu, costul unei campanii AdWords e determinat de costul per click al cuvintelor cheie pentru care vrei să apari cu anunțul de reclamă în prima pagină Google. Așadar, cu cât ai mai multe cuvinte cheie, cu atât vei fi nevoit să bagi mai adânc mâna în buzunar pentru a alimenta bugetul campaniei.

La fel, cu cât campania este mai diversificată, cu atât bugetul va trebui sporit! Să nu ne uităm însă doar la partea goală a paharului pentru că, acolo unde e umbră există și lumină. O campanie diversificată înseamnă mai multe năvoade care vor prinde mai mult pește!

De asemenea, cu cât un domeniu este mai concurențial, cu atât “bătălia” va fi mai acerbă și, astfel, prețul plătit va fi mai mare. În acest caz, lumina nu vine de la Răsărit ci de la Apus. Adică de la Google – un domeniu concurențial este de obicei un domeniu cu multe căutări (pe Google). Asta se traduce într-o abundență de informații și soluții numai bune de aplicat în campaniile AdWords.

Cât Costă Calitatea?

Deși am lăsat-o ultima, calitatea campanie este extrem de importantă. E importantă pentru că e responsabilă pentru aproximativ 50% dintr-un buget de campanie dus pe apa sâmbetei. Nu trebuie să ne credeți pe noi, chiar Google-ul o mărturisește în rapoarte.

De ce?

Google-ul o să-ți scumpească cu atât mai mult click-ul pe diversele cuvinte cheie cu cât o să constate lipsa de calitate a campaniei tale.

Există mături cu care poți zbura?

În aceste pierderi intră și cele colaterale legate de clicurile necalificate sau de slabă calitate – magicele căutări reale. Tu crezi că primești clicuri de la cei care caută pe Google “mături cu coadă de lemn”, de exemplu. Prin magica asociere, Google-ul te va afișa și vei primi click-uri (multe, scumpe și “neavenite”) de la cei care caută, de exemplu “matură xxx”! Sau de la cei care se întrebă, retoric sau nu, “există mături cu care poți zbura”!?

Bună întrebare. Poate o să răspundem data viitoare!

Meniu