Greșeli Frecvente Într-o Campanie Google AdWords
În prima parte am povestit despre lipsa segmentării campaniei, lipsa inserării cuvintelor cheie negative, lipsa conținutului textual relevant în landing page și despre lipsa unei prezentări suficient de antrenante și incitante în pagina de destinație a reclamei Google.
Continuăm aici enumerarea celor mai frecvent întâlnite erori în setarea, structurarea și gestionarea campaniilor cu plata la click, așa cum le-am descoperit de-a lungul timpului în cadrul “operațiunii” de auditare gratuită a campaniilor Google AdWords.
Greșeală în Campania ta Google AdWords
Setarea paginii de start (home page) ca pagină de destinație a Anunțurilor Campaniei AdWords
Pagina de start ar trebui să reprezinte poarta de intrare în web site și are o importanță covârșitoare atât pentru utilizatori cât și pentru roboții motoarelor de căutare.
Dacă ai un site ce promovează un număr limitat de produse sau servicii, trimiterea click-urilor provenite din campania de reclamă Google pe home page nu poate fi, în principiu, o idee atât de rea atâta timp cât sunt respectate principiile legate de existența unui conținut textual succint și relevant și acela al unei pagini antrenante și incitante.
Gândiți-vă însă că de cele mai multe ori, indiferent că avem un număr limitat sau nu de produse și servicii, ar fi de preferat să-i arătăm mușteriului oferta expusă nu pe tarabă.
Adică nu o expunem la “poarta de intrarea în magazin” – adică în home page – ci direct la vitrina din interiorul magazinului. Acolo unde este frumos expusă, cu eticheta de informații și preț citeață și pertinentă, acolo unde produsul este este ușor de studiat și băgat în coș.
Greșeli Frecvente – Anunțurile AdWords
Nu mai folosi anunțuri anoste și / sau generaliste
Textele anunțurilor tale de reclamă Google TREBUIE MUSAI să fie unice și atractive!
Încearcă să fii diferit, să te deosebești de concurență. Nu uita că în “larma asurzitoare” a atâtor reclame tocmai a ta trebuie să fie aceea care să se deosebească, să placă și să atragă (click-ul).
Dacă adversarii tăi “urlă și asurzesc” publicul prin propagandă și reclame agresive, fă tu notă discordantă și cântă un altfel de cântec.
O să vezi că în larma generala tocmai melodia ta – mai calmă, mai liniștită dar interpretată virtuos, calm și onest – va fi aceea care va capta atenția exact a persoanelor din public a căror atenție o dorești. Adu-ți aminte că în agitația nebună de pe Titanic, cântecul calm, sincer și liniștit de pe punte era cel care, făcând notă discordantă, capta totuși atenția.
De asemenea, dacă din contră, adversarii tăi suferă de o lene și-un plictis generalizat și cântă aceeași melodie prăfuită, iar, și iar, și iar, nota discordantă a unei reclame vioaie, proaspătă, fâșneață va dezmorți și va atrage publicul către vitrina ta. Și-i va face să și cumpere!
Greșeli Frecvente într-o Campanie AdWords
Evită tactica “wham-bam, thank you ma’m!“
Cu alte cuvinte nu aplica procedura: “mi-am făcut treaba, m-am spălat pe mâini – ura și la gară!”.
Dacă tot ți-ai făcut o campanie de reclamă plătită, investește în continuare timp în gestionarea și optimizarea acesteia:
- Verifică CTR-ul și vezi cum îl poți crește;
- Setează, verifică și optimizează conversiile;
- Continuă să segmentezi și structurezi grupurile de anunțuri și campaniile din cont;
- Caută modalități de îmbunătățire a randamentului reclamei;
- Încearcă noi modalități de creștere a vânzărilor generate de campanie creând Campanii Google Smart Shopping dedicate exclusiv site-urilor de tip Magazin Online;
- Și nu uita nici de proverbul “cu răbdare treci marea”, așadar înarmează-te cu răbdare, dozează-ți corect efortul și așteptările!
Acestea au fost câteva sfaturi. Permiteți încă unul, la final; dacă simți că nu te descurci, caută o agenție AdWords.
Suntem aici ca să câștigăm împreună!