Campanie Google AdWords = Rezultate Instant! …!?

Rezultate Instant într-o Campanie Google AdWords

Inițiere Campanie Google Ads

Când te gândești să inițiezi o campanie Google AdWords știi (sau ți s-a spus) că unul dintre atuurile acestui tip de promovare este acela al rezultatelor instantanee. Ce înseamnă de fapt aceste rezultate instant?

Haideți să lămurim mai întâi noțiuni de bază, să înțelegem detalii elementare despre Google și despre campaniile AdWords.

Pe foarte scurt, atunci când efectuezi o căutare, Google-ul returnează două tipuri principale de rezultate: rezultatele plătite și cele… neplătite. În paranteză, peste 95% din cifra de afaceri  Google (de mai multe zeci de miliarde de dolari pe an) provine chiar din aceste rezultate plătite.

Dacă este să reducem la maximum detalierea subiectului, putem delimita cele două tipuri principale de rezultate drept rezultate PPC (pay per click – cele plătite) Google AdWords și rezultate SEO (search engine optimization – cele organice sau neplătite).

Google AdWords și Cuiul lui Pepelea

Mai clar, dacă Gigel Tâmplarul caută pe Google “cuie”, o să primească drept răspuns la interogare, atât rezultate plasate în secțiunea de link-uri sponsorizate a Google-ului (rezultate plătite) cât și rezultate plasate în secțiunea de link-uri organice (rezultate neplătite).

Să zicem că ești Pepelea SRL – producător de cuie, și vrei să-ți promovezi site-ul prin vizibilitatea pe Google. Vei prefera, evident, să ai rezultate gratis. Adică, rezultatul afișat la căutarea lui Gigel să fie în  “tarlaua” link-urilor organice.

SEO pentru Google

Cuiul lui Pepelea e că, pentru a fi afișat în rezultatele SEO organice (neplătite) trebuie muncă serioasătemeinicăconstantă și mai ales de durată.

Deschidem aici o altă paranteză și, putem constata că, la rândul ei munca aceasta serioasătemeinicăconstantă și mai ales de duratănu poate fi tocmai ieftină. Ba suntem gata să declarăm cu maxim simț de responsabilitate că-i atât de departe de noțiunea de “ieftină” încât se situează bine merci la celălalt capăt, și anume cel al noțiunii de “scumpă”!

SEO Google pe scurt

Pentru vizibilitate în secțiunea SEO organică Google, trebuie efectuate intervenții atât on-site cât și off-site, atât tehnice cât și de conținut.

Site-ul trebuie să fie perfect din punct de vedere tehnic, bogat în conținut textual pertinent, cu pagini corect delimitate din punct de vedere structural. Site-ul trebuie să aibă vechime, link-uri externe puternice și de calitate, stabilitate, dar și un grad mare de reînnoire prin adăugarea constantă de pagini noi.

rezultate instant adwords
OK, am plănuit totul temeinic. Cred că de data asa îmi iese…

Vizibilitate pe Google

Rezultate pe Google

Toate cele de mai sus necesită muncă specializată și mai ales TIMP!

Durează mult, e nevoie de perseverență și consecvență ca să obții poziții în rezultatele organice.

De cele mai multe ori aceste rezultate sunt modeste dacă te raportezi la investiția  făcută (timp + efort). Poziționările obținute sunt de regulă pe cuvinte cheie de “nișă”.

Nu obții rezultate pe cuvântul cheie generic “cuie” pentru că sunt concurenți mai vechi care s-au trezit înaintea ta și e aproape imposibil să-i depășești , dar obții poziționări pe expresia cheie de nișă “cuie de tâmplărie”!

Campanie Google AdWords = Rezultate Instant

Întrucât fără existența contrastului nu realizezi diferența.

Fără fundalul alb nu realizezi că există punctul negru.

Fără încetineala melcului nu s-ar vedea viteza iepurelui.

O Campanie AdWords poate fi gata în 2 ore

Putem deci concluziona că, punând în balanță elementele de mai sus cu timpul incomparabil mai scurt necesar conceperii și demarării unei campanii AdWords, începem să înțelegem existența și semnificația mitului: Campanie AdWords = Rezultate Instant.

Așadar, prin lansarea unei campanii AdWordsPepelea SRL – producător de cuie va putea obține vizibilitate instantanee, indiferent dacă Gigel Tâmplarul caută cuvinte cheie generice sau nișate.

Instantaneu nu e întotdeauna echivalent cu profitabil!  În partea a II-a vom detalia ce se ascunde  în spatele acestui mit și de cât timp e nevoie pentru a obține rentabilitate într-o campanie AdWords.