6 Super Avantaje ale unei Campanii Shopping Ads Red-Dot.ro
Așa cum motorul de căutare Google e reînnoit constant cu câte o versiune nouă de algoritm, Google Ads, de asemenea, e reînnoit cu noi și noi funcții. Dacă te afli în situația de a-ți pune întrebarea dacă a sosit sau nu timpul ca, pe lângă clasicele campanii de căutare cu anunțuri text să încerci și relativ noile Google Shopping Ads, acest articol ar trebui să te lumineze.
Diferența dintre Campaniile de Search Clasice și Campaniile Google Shopping Ads
Pentru a înțelege avantajele, e bine să știi foarte bine care e diferența dintre campaniile Google Search (clasice sau dinamice) și campaniile Shopping Ads. Astfel, diferența fundamentală e aceea că, spre deosebire de campaniile de search, indiferent că sunt search clasic sau search dinamic, Google Shopping Ads va afișa IMAGINEA și PREȚUL produsului tău DIRECT la CĂUTAREA pe Google a utilizatorului.
Google Search
Prin campanii de Google Search, dedicate magazinelor online, înțelegem, în general, campanii de Search Clasice, respectiv, campanii Search Dinamice.
Campaniile Google Search Clasice
- Search Clasic – se bazează pe introducerea manuală de cuvinte cheie, de către specialistul Google Ads;
- Search Clasic – match-ul se face prin potrivirea căutărilor pe Google ale utilizatorilor cu cuvintele cheie introduse manual;
- Search Clasic – va afișa anunțuri tip TEXT, ale căror titluri și descrieri vor fi introduse manual de către specialistul Google Ads;
Campaniile Google Search Dinamice
- Dinamic Search – se bazează pe scanarea automată a paginilor site-ului – Google va prelua conținutul din:
- url-ul paginilor;
- titlul produselor;
- descrierea produselor din site;
- Dinamic Search – match-ul se face prin potrivirea căutărilor pe Google ale utilizatorilor cu cuvintele cheie identificate de Google prin scanare;
- Dinamic Search – va afișa anunțuri tip TEXT, cu titluri preluate direct din site (prin scanare) și descrieri introduse manual de către specialistul Google Ads;
Google Shopping Ads
Campaniile Google Shopping Ads
- Shopping Ads – se bazează pe un feed de produse descărcat din site și integrat în contul Google Merchant Center – feed-ul conține în principal:
- imaginile relevante ale produsului;
- prețul produsului;
- titlul și descrierea produsului;
- Shopping Ads – match-ul se face prin potrivirea căutărilor pe Google ale utilizatorilor cu cuvintele cheie identificate de Google în feed;
- Shopping Ads – va afișa anunțuri tip IMAGINE + PREȚ + BRAND;
Îți prezentăm în continuare 6 avantaje ale unei campanii Google Shopping Ads marca Red-Dot.ro.
Să purcedem!
Avantaje Campanie Google Shopping Ads
1. Vânzări mai mari
Anunțurile Google Shopping Ads au marele avantaj că afișează, la căutarea utilizatorului, direct imagine și prețul produsului preluate chiar din site-ul tău.
Acest detaliu le face cu mult mai relevante decât tipurile clasice de anunțuri deoarece clienții care vor da clic pe anunț și vor ajunge astfel în magazinul tău online, au deja o idee mult mai clară despre ceea ce vor găsi „la capătul clicului” și deci, probabilitatea ca ei să devină clienți plătitori e mult mai mare. Cu alte cuvinte, cu Google Shopping Ads nu-ți mai faci atât de mult griji vizavi de utilizatorii care intră în site dar nu cumpără.
Anunțurile Google Shopping Ads preiau din site și afișează la căutarea pe Google:
- Imagine relevantă a produsului
- Numele brandului tău
- Prețul produsului
- Numele produsului și
- Ratingul
Așadar, chiar dacă clienții nu-ți știu neapărat brandul, vor fi interesați de oferta ta având la dispoziție atât de multe detalii pertinente. Iar cu un preț foarte bun și o pictogramă de super-calitate a produsului pe care l-au căutat, probabilitatea de a-i atrage este și mai mare.
Opțiunea de afișare implicită este cea în care anunțurile Google Shopping Ads apar deasupra rezultatelor de căutare organice și a anunțurilor text. Există și opțiunea de afișare a acestor anunțuri în partea dreaptă a paginii cu rezultatele căutării.
2. Vizibilitate mult îmbunătățită, inclusiv pe mobil
S-ar putea ca cel mai mare avantaj al campaniei Google Shopping Ads să fie acela că nu trebuie să fii un brand cunoscut sau foarte popular. Chiar dacă brandul tău nu e prea cunoscut de către public, produsele tale pot deveni mai vizibile ca oricând.
Asta pentru că produsele tale: imagine + preț + descriere + brand, sunt chiar primul lucru pe care îl vede utilizatorul atunci când caută pe Google.
Și, dacă tot vorbim de vizibilitate, cum un număr mare de căutări sunt efectuate de pe dispozitive mobile, anunțurile Google Shopping Ads create de Red-Dot.ro vor ocupa peste 50% din spațiul de afișare de pe ecranul mobilului ceea ce înseamnă că produsele tale vor fi extrem de vizibile.
3. Rată de clic îmbunătățită
Un alt super avantaj al campaniei Google Shopping Ads este că, beneficiind de afișarea imaginilor produsului, sunt mult mai puternice decât clasicele anunțuri text AdWords. Majoritatea întreprinzătorilor pentru care am lansat campanii Shopping Ads au constatat o îmbunătățire cu cel puțin 25% a ratei de clic (CTR) și a ratei de conversie.
Anunțurile cu afișare de imagini sunt preferate atât de către clienți care deja știu ce caută, dar și de către aceia care nu sunt 100% siguri de ce au nevoie și pictograma afișată a produsului îi ajută în luarea deciziei de a cumpăra.
Vrei Campanie Smart Shopping cu Valoare a Conversiei / Cost de peste 12 lei?
Vrei creare site prezentare sau web shop? Vrei servicii web design?
4. Cost pe clic mai mic
Prețul mediu plătit pentru un clic (CPC mediu) este influențat direct de rata de clic (CTR), astfel, cu cât obținem o rată mai bună de clic cu atât reducem costul mediu per clic.
Experiența ne-a demonstrat că, în general, campaniile Google Shopping Ads au un cost pe clic mai mic cu 20-30% decât campaniile clasice de căutare. Shopping Ads este așadar mai „ieftin”, generează trafic de calitate și sunt și rentabile.
5. Randament foarte bun – un ROI (return of investment) excelent
Este logic ca, din moment ce indicatorii CPC și CTR sunt la un nivel mai bun decât cel al campaniilor clasice de căutare, și randamentul (ROI) să fie mai bun. Cu un randament mai bun al investiției vei avea mai mult spațiu de manevră (venituri mai mari din vânzări sporite) în strategia generală de business și, în special, în strategia de promovare online.
Cum generăm un ROI mai bun din campaniile Google Shopping Ads?
Acest tip unic de campanie va afișa:
- reclama potrivită,
- utilizatorului potrivit
- la momentul potrivit.
În plus, se optimizează după criteriul unic al randamentului ROI, adică efectiv după volumul vânzărilor (al coșului de cumpărături) generate de campania Google Shopping Ads.
La ce rezultate să te aștepți?
La Red-Dot.ro, pentru conturile unde am lansat campanii Google Shopping Ads, am generat un minim de 7 Lei în valoarea conversiei pe cost, și, pe anumite campanii am ajuns chiar la 12 lei. Asta înseamnă că fiecare 1 Leu investit în Campania Google Shopping Ads a generat 12 Lei în vânzări!
Mare atenție! Pentru ca acest tip de campanie să se poată optimiza și genera performanță, are nevoie de o perioadă de timp de rulare (pentru acumularea de istoric și date) – în general 30-45 de zile – și, mai ales, de setarea corectă a comerțului electronic în contul Google Analytics (care va fi asociat cu contul Google Merchant Center și contul Google Ads).
Ai Afacere cu Servicii?
Ai Un Magazin Online?
6. Gestionare mai ușoară a campaniei de tipul Google Shopping Ads
Acest tip de campanie e mai ușor de gestionat decât varianta clasică. Partea dificilă este cea de:
- extragere a feed-ului de produse,
- de setare CORECTĂ a Google Merchent Center și
- a Comerțului Electronic din Google Analytics
Din experiența noastră, unele magazine online nu sunt deloc „pregătite” pentru a face față cu succes acestui tip modern de reclamă: fie nu se poate genera corect feed-ul de produse, fie sunt probleme la setarea corectă a opțiunii de comerț electronic din contul de Google Analytics ceea ce face imposibilă funcționarea optimizată a campaniei Google Shopping Ads.
Cu toate acestea, pentru că Google Shopping Ads nu se bazează pe cuvinte cheie ci pe conținutul site-ului tău și pe valoarea comenzilor generate de reclamă, odată lansate, gestionarea campaniilor e relativ mai simplă decât corespondentul lor clasic (campaniile de tip search).
Nu va mai fi nevoie de atâta timp și efort depus în studiul de cuvinte cheie și crearea de titluri, descrieri și extensii relevante.
Totuși, ca să aibă succes, Google Shopping Ads are nevoie de:
- strategie coerentă,
- de segmentarea corectă a categoriilor de produse (produse de interes pentru tine, ca proprietar de magazin online) date la reclamă, dimpreună cu restul produselor din site pentru care Shopping Ads poate avea tracțiune fără ca tu să conștientizezi asta,
- de istoric în campanie pentru a descoperi exact care produs / categorie de produs generează tracțiune și un ROI foarte bun
De ce să alegi Red-Dot pentru Campania te Google Shopping Ads?
Red-Dot.ro va crea campania ta Google Shopping Ads pentru a afișa produsele din magazinul tău online unui public variat și cu adevărat interesat de ceea ce vinzi.
Campania de Google Shopping Ads, spre deosebire de tipul clasic de campanie Google Ads (bazată pe cuvinte cheie și anunțuri text), se bazează exclusiv de Machine Learning și Inteligența Artificială a Google și de aceea, „mantra” Google cum că, Shopping Ads își va găsi: utilizatorul potrivit (interesat), la momentul potrivit (atunci când e gata să cumpere) pentru un cost potrivit (ideal), este cu atât mai aproape de realitate.
La Red-Dot, avem marele avantaj al unei experiențe de aproape 10 ani – ne-am înființat ca agenție în feb. 2012 – și a altor mulți ani în care am activat în domeniul marketingului (online sau ofline). Știm cum să-ți creionăm strategia ideală și, mai ales, dacă apar probleme (și de obicei apar!) în setarea corectă a conturilor adiacente (Merchant Center & Comerț Electronic) știm cum pot fi rezolvate și le putem chiar noi rezolva.
Concluzie
În acest articol ai aflat cum Google Shopping Ads nu doar completează ci devin elementul central al strategiei de promovare Google Ads a magazinului tău online. Cum îți va spori calitatea contului și cum va contribui la creșterea randamentului și vânzărilor generate de reclama Google.
A sosit vremea să-ți duci magazinul online la următorul nivel sporind considerabil vizibilitatea produselor prin intermediul campaniei Google Shopping Ads.