Optimizare Site pentru Mobil
De Ce E Important să ai un site Optimizat pentru Mobil?
Funcționarea și Navigarea optimă a site-ului tău pe dispozitivele mobile este extrem de importantă. Dacă până la acest moment acest subiect nu te-a preocupat, este timpul acum să investești serios pentru ca site-ul tău să fie mobile-friendly.
Iată doar câteva motive de ce prezența ta mobilă este de o importanță critică pentru afacerea ta:
- site-urile mobile-friendly sunt afișate mai sus în rezultatele căutărilor;
- căutările de pe mobil reprezintă mai mult de jumătate din toate căutările pe Google iar procentul crește în continuare;
- pentru mulți Advertiseri, majoritatea traficului generat de campaniile Google Ads provine din căutările efectuate pe mobil;
- dacă site-ul tău nu e optimizat pentru mobil (nu e mobile-friendly), sunt de 5 ori mai multe șanse ca vizitatorii să părăsească site-ul;
Site-ul Tău e Optimizat pentru Mobile?
Pune-te în locul unui client potențial care-ți vizitează site-ul de pe mobil. Cât de repede se deschide și se încarcă site-ul tău pe mobil? Cât de ușor e să găsești ceea ce te interesează?
Când cineva intră pe site-ul tău, se așteaptă să găsească imediat ceea ce caută. Vor să descopere rapid informații relevante despre afacerea ta și să hotărască dacă sunt interesați sau nu. Experiența navigării pe site-ul tău va fi mai mult decât determinantă:
- atât pentru impresia pe care și-o vor face despre afacerea ta cât și
- vizavi de probabilitatea de a deveni clienți
Optimizarea site-ului tău pentru mobile înseamnă de fapt să te concentrezi pe utilizarea / navigarea simplă și clară care conectează rapid utilizatorul la ceea ce-ți dorește – la obiectivul vizitei sale.
Optimizare Site pentru Mobil
Hai să ne uităm la câteva elemente care contribuie la un site mobil eficient:
- Site-ul tău se încarcă rapid? Jumătate dintre vizitatori vor părăsi site-ul tău dacă paginile nu se încarcă în cel mult 3 secunde. Minimizează timpul de încărcare (în cât timp se afișează pagina pe mobil) astfel încât vizitatorii să poată naviga ușor și rapid prin site-ul tău;
- Navighezi ușor prin site? Oamenii vor găsi mai greu ceea ce caută pe un ecran mai mic. Cu cât vizitatorii vor fi nevoiți să vâneze informația sau să facă zoom pentru detalii, cu atât mai probabil e că va interveni frustrarea și, astfel, vor părăsi site-ul. Ajută-ți vizitatorii să găsească ceea ce caută simplificând meniul site-ului și păstrând vizibile toate detaliile care contează astfel încât clienții să nu trebuiască să facă zoom pentru a citi;
- Cât de ușor se poate face o acțiune? Site-ul tău mobil ar trebui să ofere posibilitatea facilă și rapidă pentru vizitatori de a realiza acțiuni obișnuite cum ar fi: să te contacteze, să caute un produs, să-l comande sau cumpere. Încearcă să reduci la minimum numărul de pași necesari pentru finalizarea unei acțiuni: completarea unui formular sau finalizarea comenzii;
Web Site-ul Tău e Construit pe Specificul Business-ului Tău?
Poate site-ul tău mobil se încarcă rapid și e ușor de utilizat de pe dispozitivele mobile dar randamentul acestuia va fi determinat de eficiența cu care site-ul transformă vizitatorii în clienți.
Gândește optimizarea pentru mobil a site-ului tău în funcție de obiectivul afacerii tale: care e elementul / acțiunea care contează cel mai mult pentru tine:
- Ce vrei să facă vizitatorul odată intrat pe site-ul tău?
- Să cumpere un anumit produs?
- Să descarce un catalog?
- Să completeze un formular de contact?
- Să te sune?
Când această acțiune e clară pentru tine, cu siguranță vei reuși s-o transpui clar și pe site și atunci va fi mult mai clară și pentru vizitator care va face acțiunea dorită de tine.
Obiectivul Tău de Business
În funcție de obiectivul tău de marketing, vei dori să te concentrezi pe modificări / îmbunătățiri ale design-ului site-ului care să încurajeze vizitatorii să facă acțiunea dorită. Iată câteva sugestii în funcție de obiectivul tău de business:
- Mai multe vânzări online
- Simplifică Navigarea pe Site – optimizează meniul site-ului și păstrează vizibile toate detaliile importante astfel încât vizitaorii să nu fie nevoiți să facă zoom pentru a citi site-ul;
- Informațiile Importante să fie Accesibile – Ajută-ți vizitatorii să exploreze înainte de a finaliza comanda prin intermediul imaginilor de produs expandabile;
- Ajută Vizitatorii să Inițieze & Finalizeze Achiziția – Butonul de „Cumpără Acum” să fie central și vizibil. De asemenea, utilizați informațiile de cont client deja furnizate pentru a limita cantitatea de informații pe care clientul trebuie s-o tasteze;
- Permite Utilizatorilor să reia Navigarea pe Desktop – Vizitatorii trebuie să poată reveni ușor la coșul lor de cumpărături atunci când schimbă navigarea de pe mobil pe desktop pentru a finaliza comanda;
- Mai multe apeluri
- Folosește butoane / link-uri de apelare click-to-call – în niciun caz vizitatorii nu trebuie să fie nevoiți să memoreze numărul de telefon sau să facă zoom pentru a-l descoperi;
- Condensează Opțiunile din Meniu – Asigură-te că vizitatorul înțelege că apelul telefonic este cea mai bună opțiune de a te contacta. Afișează vizibil un buton de apel sau un număr de telefon click-abil pe fiecare pagină din site;
- Evită Distragerea Atenției – Promoțiile sau alte detalii de contact ar trebui păstrate ca elemente marginale astfel încât vizitatorii să nu fie distrași de la opțiunea dorită: APELUL!
- Mai multe lead-uri
- Simplifică Formularele de Contact – Asigură-te că vizitatorii pot accesa ușor și rapid formularele de contact și ca informațiile solicitate de la client sunt minimale și ușor de introdus din tastatura virtuală a telefonului;
- Limitează derularea și zoom-ul – Formularul tău trebuie să încapă în totalitate pe ecranul mobilului. Dacă utilizatorul va fi nevoit să deruleze sau să facă zoom pentru a completa formularul, cu siguranță va greși ceva, va provoca frustrări și enervare și ieșirea din site;
- Alege Câmpurile de Completat Înțelept – Asigură-te ca datele solicitate în formular sunt simplu de accesat și validat. Folosește validarea pentru a evidenția erorile de completare a câmpurilor din formular;
Optimizarea Site-ului Tău pe Mobil în Funcție de Obiectivul Tău de Business
- Mai multe vizite în magazinul fizic
- Încurajează Vizitele mai Presus de Orice – Evidențiază clar avantajele vizitării fizice a magazinului tău. Afișează pe fiecare pagină harta, un buton de locație sau o iconiță care duce direct la pagina din site care prezintă adresa și orarul magazinului;
- Limitează Conținutul Site-ului – Simplificați navigarea site-ului și oferiți suficiente informații pentru a convinge oamenii să viziteze magazinul;
- Evită Distragere Atenției – Promoțiile pot convinge vizitatorii să-ți viziteze magazinul dar asta nu înseamnă că ar trebui să le îngreuneze navigarea în site;
- Informare și Recunoașterea Mărcii
- Simplifică Navigarea – Folosește un meniu simplu și texte cu font mărit. Ajută-ți vizitatorii să găsească detaliile necesare înainte de achiziție. Ecranul mobilului este mai mic astfel că e necesar să condensezi opțiunile de meniu astfel încât vizitatorii să nu fie copleșiți de detalii irelevante / inutile;
- Păstrează Consecvența pe Dispozitive – Cu cât durează mai mult timp pentru ca un client să se angajeze să cumpere, cu atât este mai probabil să continue cercetarea pe mai multe dispozitive (desktop, tabletă, telefon) înainte de a finaliza tranzacția. Indiferent de dispozitivul pe care îl folosesc, ajută-i să reia procesul din chiar momentul în care au ieșit, salvând selecțiile.
Colaborează cu un Profesionist pentru Optimizarea pe Mobil a Site-ului Tău
Sunt mai multe posibilități sau opțiuni atunci când vorbim de optimizarea pentru mobil a site-ului tău. E vorba aici atât de realizarea designului cât și de implementarea în sine a modificărilor.
E de preferat ca designul ales pentru site-ul tău să permită adaptarea conținutului site-ului pentru variantele mobile, desktop sau tabletă. Există însă posibilitatea și de creare a unei variante mobile independentă de cea desktop. Recomandăm să apelezi la un profesionist pentru a identifica varianta optimă pentru afacerea ta.