Crearea & Delimitarea Listelor de Cuvinte Cheie Negative în Campaniile Google AdWords
Am relevat în articolul precedent:
- ce sunt listele de cuvinte cheie negative;
- cum se creează aceste liste și
- cum se integrează în campanii și cont listele de cuvinte cheie negative.
Vom dezvălui aici câteva detalii despre:
- identificarea
- separarea și
- constituirea cuvintelor negative în liste plasate în Arhiva Comună a contului Google AdWords.
Împărțirea cuvintelor negative în liste adecvate are o importanță mare. Pe viitor, te va scuti de multă muncă de „resegmentare” și multe bătăi de cap.
Chiar dacă tot ce vei descoperi, într-o primă fază, sunt doar cuvinte cheie negative cu caracter general, e bine să le grupezi, constituind astfel listele de cuvinte cheie negative la nivel de cont. Vei putea avea astfel un control mult mai bun al termenilor indezirabili. De asemenea, vrei putea jongla mult mai ușor cu aceștia aplicându-i unei anumite campanii din cont, mai multora sau tuturor în același timp.
Iată câteva idei de separare / grupare a termenilor negativi în liste:
Gruparea în funcție de tipul cuvintelor cheie negative
Ai putea separa termenii negativi în liste în funcție de tipul acestora; de la cuvinte generale, la cuvinte specifice produselor promovate sau brandurilor:
- cuvinte generale – ce pot fi aplicate oricărei campanii: facebook, google, blog, social media, forum, etc;
- branduri: nike, adidas, reebok, samsung, sony, htc, nexus, etc;
- produse: celulare, aparate mobile, tablete, etc;
Ești Nou pe Google Ads?
Folosești Deja Google Ads?
Gruparea în funcție de intenție
Când îți construiești listele de cuvinte „pozitive” te gândești atât la scopul campaniei:
- ce urmărești;
- ce vrei să obții de la campania de promovare;
cât și ceea ce se numește „tunelul de vânzare” (pașii pe care trebuie să-i facă vizitatorul odată intrat în site până la atingerea scopului propus al campaniei). Cam în aceeași notă trebuie să-ți construiești și listele de cuvinte negative.
Așadar, e o idee bună să-ți separi negativele în liste și în funcție de intenția utilizatorului.
Pentru campaniile de la care aștepți un răspuns, o acțiune directă, termenii negativi ar trebui să fie preponderent legați de intenția de informare a utilizatorilor. Dacă, dimpotrivă, promovezi un blog, adaugă negative legate de intenția de cumpărare:
- intenția de informare: cum să, ce să, ce înseamnă, definiție, wikipedia, cum faci singur, sfaturi, ghiduri, faqs, etc;
- intenție comercială: cumpără, comandă, achiziționează, etc;
- pentru produsele de calitate inferioară: ieftin, en-gros, discount, reducere, promoție, etc;
- intenția de abonare: abonare, înscriere, urmărire, etc;
Gruparea în funcție de aplicabilitatea cuvintelor negative
Întrucât e posibil ca unele campanii din cont să aibă elemente comune, e bine să le identifici pentru a le aplica „la comun”. De exemplu, pentru o campanie în domeniul aparatelor electronice, s-ar putea să identifici cuvinte negative aplicabile atât unei campanii ce promovează aparate TV cât și celei care promovează monitoare:
- branduri pe care tu nu le vinzi: LG, Samsung, Sony, etc;
- dimensiuni (ale ecranului) pe care tu nu le vinzi: 100 cm, 50 inch, etc;
Gruparea în funcție de Audiență
Listele se pot constitui și din delimitarea termenilor negativi în funcție de categoria de public pe care vrei s-o excluzi.
Dacă vinzi jocuri video, haine sau alte produse cu target precis de audiență o să vrei să excluzi anumite categorii de public. Anumite campanii pot avea un public țintă bine definit – în acest caz, celelalte categorii de public pot fi trecute în liste de termeni negativi:
- copii: bebeluși,minori, copii, puști, sugari, etc;
- adulți: conținut pentru adulți, maturi, etc;
- începători: începători, neinițiați, etc
- femei: femei, fete, etc;
De ce sunt folositoare Listele de cuvinte cheie negative constituite în Arhiva Comună
Ca să rezumăm, listele cu termeni negativi constituite în arhiva comună îți vor face viața cu mult mai ușoară atunci când:
- numărul cuvintelor negative crește și tot crește iar tu
- ești nevoit să jonglezi cu ele de-a lungul și de-a latul mai multor campanii.
Listele îți dau posibilitatea delimitării corespunzătoare a acestor termeni negativi, controlării și aplicării lor în campania (campaniile) unde efectul acțiunii lor este solicitat.
Odată ce ai mai mult de o campanie în contul tău de reclamă PPC, e cazul să te gândești la crearea acestor liste. Mai târziu o să constați că oricum ai nevoie de ele iar efortul și timpul petrecut în delimitarea corespunzătoare a listelor va fi mult mai mare.