Liste de Cuvinte Cheie Negative
O strategie adecvată a cuvintelor cheie negative reprezintă un element esențial al oricărei campanii Google AdWords deoarece va determina eliminarea afișării anunțurilor la căutarea termenilor irelevanți pentru obiectivele reclamei tale Google.
Am mai discutat în articole precedente, detaliat, despre:
- greșeli frecvente generale, într-o Campanie Google AdWords
- greșeli frecvente într-o campanie PPC visavis de cuvintele cheie negative, dar și, la modul general, despre
- cuvintele cheie negative într-o campanie AdWords
Când vei avea mai multe campanii de gestionat va deveni evident că gestionarea tuturor cuvintelor cheie negative aplicabile fie diverselor campanii luate individual, fie tuturor (la comun) devine o sarcină extrem de dificilă.
Astfel, ar fi bine ca, la acest moment, să descoperi și să utilizezi listele de cuvinte negative din arhiva comună.
Liste de Cuvinte Cheie Negative la Nivel de Cont
Ce sunt listele de cuvinte cheie negative din Arhiva comună (shared library)?
Acestea sunt practic cuvinte cheie negative comune (sau centrale), grupate după anumite criterii, ce pot fi aplicate simultan uneia sau mai multor campanii (sau tuturor campaniilor din cont).
Vei putea astfel gestiona rapid și eficient cuvintele negative de al căror “efect” vrei să fii scutit, fie la nivel de cont (pentru toate campaniile), fie la nivel de două sau mai multe campanii simultan.
Efectul va fi astfel propagat la nivelul fiecărui grup de anunțuri inclus în fiecare din campaniile pentru care ai integrat lista.
Îți vei putea delimita astfel cuvintele negative în funcție de tipul acestora, fiecare listă înglobând până la 5000 de cuvinte negative în maximum 20 de liste la nivel de cont. După cum poți constata, în asemenea condiții vei beneficia de suficient spațiu de manevra pentru a descoperi, împărți în categorii și integra eficient orice “cantitate” de cuvinte cheie negative.
Cum se creează Listele de Cuvinte Cheie Negative din Arhiva Comună?
Chestiunea dificilă nu este crearea în sine a listelor ci descoperirea și separarea cuvintelor negative (gruparea lor în liste) pentru că aici este într-adevăr nevoie de muncă, efort de cercetare și chiar o oarecare… strategie.
O să revenim în viitor cu mai multe detalii pe acest subiect, deocamdată rămânem la “pașii de bază”.
Odată descoperită o listă adecvată de cuvinte cheie negative tot ce îți rămâne de făcut este să o creezi și integrezi în campanie la nivelul Arhivei Comune din contul PPC.
Lista va fi astfel creată la nivel de cont în Arhiva Comună => Cuvinte cheie Negative ale Campaniei:
Mergi la Arhiva Comună
Cuvinte Negative – Arhiva Comună
Creează apoi lista:
Creare Listă Cuvinte Cheie Negative
Inserează cuvintele cheie în listă:
Inserare cuvinte cheie în lista
Alocare Liste Cuvinte Cheie Negative Campaniilor AdWords
Odată creată lista, tot ce-ți rămâne de făcut e să selectezi campaniile în care vrei să o integrezi.
Trebuie să fii foarte atent la conținutul listei pentru că anumite negative potrivite pentru o campanie s-ar putea să nu fie așa de potrivite altora și integrând lista și în cadrul acestora din urmă nu vei reuși decât să le “faultezi” întrucât anunțurile din Ad-grupurile integrate în aceste campanii nu se vor mai afișa la căutările ce vizează termenii existenți în lista de negative!
Aplicare listă cuvinte cheie negative către Campanii
Selectare Campanii pentru care se va aplica lista
Creare & Delimitare Liste Cuvinte Cheie Negative
Gata! Lista ta e acum integrată în campania sau campaniile selectate. Cuvintele cheie din această listă vor acționa de-acum la nivelul campaniilor în care ai integrat-o existând chiar opțiunea de a o îmbogăți adăugând direct termeni negativi din raportul căutărilor reale.
În partea a doua a articolului vom vorbi despre crearea și delimitarea listelor de cuvinte cheie negative.