Cum faci Vânzări pe Barba Concurenței?
Cum Obții Vizibilitate pe Brandul Concurenței?
Spuneam într-un articol ce dezbătea ideea că SEO și PPC funcționează de fapt foarte bine împreună și nu după criteriul “ori una ori alta”, că ideea de a-ți crea vizibilitate pe cuvinte cheie ce exprimă branduri ale concurenței este una la îndemâna celui care abordează o strategie de reclamă plătită.
Așadar, ziceam atunci că:
afișarea anunțurilor de reclamă PPC la căutarea cuvintelor cheie ce exprimă brandul concurenților este o practică atât perfect legală cât și rentabilă
Ne propunem să detaliăm puțin acest subiect însă, până să culegem roadele “rentabilității”, haideți să vedem și “pragul de jos” altfel cucuiul provocat de cel de sus o să fie destul de dureros mai ales că trebuie să fim cu destulă băgare de seamă atunci când realizăm asemenea întreprinderi.
“Pragul de jos” e reprezentat de politicile legale, atât cele ce reglementează activitatea comercială în general cât și cele de pe “tarlaua lu’ Google” – că doar pe ea jucăm țonțoroiul cu reclama plătită, nu? Acestea sunt destul de clare atunci când vorbesc despre chestiuni cum sunt mărcile înregistrate și drepturile celor care le dețin dar și… “restricțiile” la care trebuie să se supună (sau acțiuni de la care să se “abțină”) cei care NU le dețin.
În chestiunea prezentă, întrucât îți propui să ai vizibilitate pe brandul concurenței, e destul de clar cine și la ce capăt al “brandului” se află. Așadar, ce nu poți să faci este să folosești cuvintele ce definesc mărci înregistrate în titlul și descrierea din textul anunțurilor reclamei tale.
Spre exemplu, dacă vinzi produse Oriflame nu o să poți folosi acest termen în:
- titlul anunțului;
- în oricare dintre cele 2 rânduri de descriere din anunț;
Te-am avertizat să nu-ți faci Reclamă pe Brandul Meu!
Cu toate acestea, nimeni nu-ți interzice să adaugi acest cuvânt cheie în campania ta de reclamă pay per click, să licitezi și să ai vizibilitate cu anunțul tău bine ticluit și frumos meșteșugit. În plus o să poți folosi acest termen chiar și în URL-ul afișat al anunțurilor tale (ceea ce e un mare plus) iar în landing page poți să te “desfășori” cu descrierile textuale așa cum crezi tu că e mai bine (atâta timp cât activitatea ta comercială respectă reglementările legale – adică, dacă tu comercializezi produse Oriflame, să deții acest drept!).
Nu încheiem înainte de a-ți mai pune în desagă câteva ponturi pe post de “merinde” ce tare bine îți vor prinde atunci când vei porni la drum cu o astfel de campanie:
- construiește un grup de anunțuri distinct (sau chiar o campanie) distinctă adresată produsului ce exprimă brandul concurenței;
- inserează optimizat cuvintele cheie;
- formulează cu atenție și inspirație anunțurile;
- asigură-te că nicio clipă utilizatorul (potențialul client) nu este indus în eroare de textul anunțului;
- optimizează textul URL-ului afișat al anunțurilor și introdu cuvinte cheie (inclusiv numele de marcă înregistrată cu pricina);
- creează un landing page optimizat și percutant, ușor de parcurs și cu un “tunel de vânzare” bine pus la punct;
Ar mai fi de amintit faptul că, dacă ești un distribuitor autorizat și obții acordul celui care deține marca înregistrată, poți înștiința Google despre acest fapt și astfel vei putea folosi respectivele cuvinte și în textul anunțurilor de reclamă.