Când Campania ta AdWords nu mai Generează Rezultate

Se întâmplă de multe ori. Se întâmplă de fiecare dată.

Ideea e să “suck it up”, să strângi din dinți, să supraviețuiești și să ai încredere că “luminița de la capătul tunelului” există!

Am folosit multe metafore dar cred că ele exprimă bine “suferința”, chiar panica, provocată de momentele de “platou”, de “goluri de aer” întâmpinate în “zborul” (derularea) unei campanii PPC. Momentele când campania ta nu mai generează vânzări.

Ce se întâmplă? De ce Google AdWords nu mai Produce Rezultate?

Sunt diverse motive, cele mai frecvente sunt legate de sezonalitate, trezirea “ambâțului” vreunui concurent (sau mai multor concurenți în același timp) și evenimentele majore de marketing.

Cu alte cuvinte, campania ta AdWords a produs bine mersi, a avut rezultate, a fost rentabilă și, “dintr-o dată și subit” o ia razna. Iar tu te simți de parcă mergi prin valea plângerii și nu mai vezi cale de scăpare.

Care-i cauza? De ce Google AdWords nu mai Produce?

Se zice că o rezolvarea unei probleme e posibilă odată cu identificarea cauzei. Așadar, să identificăm cauza!

  • Dacă vezi că telefonul nu mai sună, inboxul din mail nu mai “clipește” cu lead-uri și prospecți noi, aruncă-ți un ochi pe calendar:
    • s-ar putea să fie luna ianuarie
    • sau pustia lună a concediilor de vară
    • sau o perioadă imediat după vreo sărbătoare importantă pe care mulți dintre noi o folosim, cuplând-o cu vreun week-end prelungit, ca să încropim o mini-vacanță. Este bine cunoscută “apetența scăzută” a publicului de a face noi cumpărături în asemenea perioade
  • Intensificarea concurenței în general (erau 7 jucători și mai apar 3-4) sau acțiunea agresivă a unui singur concurent
  • Năpasta evenimentelor majore (naționale) de marketing!
    • Black Friday-ul este cel mai bun exemplu. Și “mai exemplu” decât anul ce a trecut (2014), când au fost cel puțin de 4 valuri negre, și n-au ținut doar o vineri, ar fi greu să găsim!
    • Jucători majori în online și retail și-au organizat propriul Black Friday: Altex-ul a avut unul, Emag-ul l-a avut și el pe al lui. Iar moda a prins și fitecare și-orișicine și-a organizat propriul Black Friday
    • Rezultatul a fost o supra ofertă și supra saturare (și supra SĂTURARE!) a publicului cu atâtea oferte “negre” că ți se făcea greață

Ce nu te omoară te face mai PUTERNIC!

Ce-i de făcut?

Am zis de la bun început. Trebuie să strângi din dinți, să ai răbdare și încredere că norii negrii vor trece și soarele va străluci din nou pe strada ta.

Sezonalitatea e sezonalitate și odată depășită amețeala sărbătorilor de iarnă și anostul început de an, publicul, nevoile și tendințele “consumeriste” vor reveni și ele la nivel normal (după ce-au trecut prin depresie) și atunci vânzările rentabilitatea și profitul își vor face din nou apariția.

Același lucru se va întâmpla și cu evenimentele “consumeriste” majore. Vor trece și după o perioadă de “greață”, apatie, nevoile și tendințele publicului se vor reîntoarce la cote obișnuite.

Despre acțiunile agresive ale vreunui concurent, gândește-te că un foc continuu, mitraliat, se poate menține doar pe perioade scurte de timp.

Atâta timp cât campania ta are o fundație solidă, o structură stabilă, este bine optimizată și gestionată, nu ar trebui să-ți faci mari griji. Campania ta AdWords va reveni pe profit!

Sigur, mici acțiuni de protejare (și chiar de răspuns) pot fi organizate însă cea mai bună acțiune este aceea de a-ți păstra calmul și a avea încredere în soliditatea campaniei și a ofertei tale.

“Și am mers prin Valea Plângerii”…am pătimit dar am ieșit mai Puternic!

Meniu