fbpx
Optimizare Scor Calitate Google Ads

Sfaturi Google Ads – Cum Optimizezi Indicatorii ce compun Scorul de Calitate într-o Campanie AdWords (partea a 3-a)

În prima parte a acestui articol am discutat despre ce este QS (scor de calitate), cum îl afișăm în interfața Google Ads și care sunt indicii care-l compun.

În partea a doua am discutat despre trucurile, principiile și perspectiva optimă a acțiunilor de optimizare a scorului de calitate.

În această a treia parte discutăm aplicat despre acțiunile concrete de optimizare a scorului de calitate prin intervenția asupra indicatorilor:

  • Relevanța anunțurilor
  • Valoarea CTR estimată
  • Experiența legată de pagina de destinație

Cum Crești Indicatorul Relevanța Anunțurilor

Ce acțiuni de optimizare poți întreprinde pentru creșterea indicatorului Relevanța anunțului?

  • Corelarea cuvânt cheie – termen de căutare – titlu anunț
  • Integrarea cuvintelor cheie / termenilor de căutare în descrierile anunțurilor
  • Integrarea cuvintelor cheie importante în „calea” anunțului – url-ul afișat al anunțului
  • Integrarea de detalii reale și folositoare în extensiile anunțului
  • Urmărirea unei arborescențe în integrarea extensiilor de anunț:
scor de calitate - relevanța anunțurilor
Corelarea cuvânt cheie – termen de căutare – titlu anunț
  • Urmărirea unei arborescențe în integrarea extensiilor de anunț:

    • Google afișează cu prioritate extensiile de anunț integrate la nivelul grupului de anunț
    • Asigură-te că la acest nivel principal, oferi extensiile de site-link, de înștiințări, de fragmente structurate și / sau de promoție cele mai valoroase și utile din punct de vedere al utilizatorului
    • Asigură-te că acoperi cu extensii de anunțuri și celelalte 2 niveluri, integrând acolo informație din ce în ce mai „diluată”:
  • Asigură-te că acoperi cu extensii de anunțuri și celelalte 2 niveluri, integrând acolo informație din ce în ce mai „diluată”:
    • La nivel de ad-group vei plasa, așa cum am stabilit, materia „prima-întâi”
    • La nivel de campanie, extensiile de site-link și înștiințări ar trebui să acopere informații referitoare la toate produsele / serviciile promovate în acea campanie
    • La nivel de cont, aceste detalii ar trebui să acopere informațiile generale despre compania ta, date de contact, viziune, etc
  • Urmărirea unei arborescențe în integrarea extensiilor de anunț:

    • Asigură-te că extensiile de anunțuri nu se încalecă sau intră în conflict pe diversele niveluri de integrare – să nu ai, de exemplu, aceeași înștiințare / site-link și la nivel de grup de anunțuri, și la nivel de campanie
    • Extensiile de anunțuri, în special cele de Înștiințare și site-link, trebuie în sine să „spună o poveste” care are un flow, o logică
    • Asigură-te că anunțurile tale nu sunt limitate la difuzare pe diverse motive
    • Asigură-te că sunt corect scrise din punct de vedere gramatical
  • Asigură-te că pot fi ușor parcurse de utilizator, că există o logică între diverse combinații posibile de titluri și descrieri
  • Asigură-te că integrezi, la descrieri, magicele îndemnuri la acțiune! (call-to-action!)
scor de calitate google ads
Urmărirea unei arborescențe în integrarea extensiilor de anunț
Scor de calitate creștere CTR
Asigură-te că urmărești indicatorul „Perspective asupra licitației”, pentru că acolo se află una dintre marile chei, un mare secret!

Cum Crești Indicatorul Valoarea CTR Estimată

CTR-ul este indicatorul ce definește gradul de atractivitate al reclamelor tale, din prisma utilizatorului, meciul între ceea ce-i oferi tu pe „tava afișării”, versus ceea ce-i oferă concurenții tăi și cum reacționează utilizatorului fiind condus, arbitrat și „legiferat” (din punct de vedere al regulilor de joc) doar de Google.

Cu alte cuvinte, la câte afișări, atâtea clicuri atrase. Cu cât CTR e mai bun cu atât Google zice că utilizatorul e mai „în limbă” după anunțul tău, care e mai „oacheș” și mai „arătos” decât al concurenților și atrage mai multe clicuri.

Și aici intră din nou în schemă sistemul acela aproape „mecanic”, de pârghii și mecanisme, reprezentate de indici, care generează mișcări și rotații, reprezentate de scorul de calitate. Pentru că dacă povestea spusă în cadrul detaliilor de optimizare a anunțurilor (detalii descrise la punctul anterior) nu au flow-ul necesar, o bună parte din capacitatea de „seducție” a anunțurilor tale va dispărea.

Vrei să-ți promovezi online afacerea? Ai un web-shop sau oferi servicii?

Vrei creare site prezentare sau web shop? Vrei servicii web design?

Optimizarea CTR-ul poate avea legătură și cu setările generale ale campaniei și cu modalitatea de licitare aleasă:

  • Asigură-te că licitarea ta este corectă în raport cu:
    • Obiectivele campaniei tale și ale businessului tău în general și
    • Condițiile efective din „terenul de joc: gradul de concurență, volumul de căutări, tipicul clientelei
  • Asigură-te că folosești sau nu rețeaua Display ca extensie a Search-ului. Pentru anumite zone de business, obiective ale reclamei și condiții de piață, adăugarea acestei extensii poate influența pozitiv sau negativ atât CTR-ul cât și rezultatele generale ale campaniei
  • Asigură-te că urmărești indicatorul „Perspective asupra licitației”, pentru că acolo se află una dintre marile chei, un mare secret!, care influențează atât scorul de calitate în sine cât și eficiența campaniei în general – vom vorbi la sfârșitul articolului despre asta

Cum crești Indicatorul Experiența legată de pagina de destinație

În articolul precedent am discutat despre închiderea cercului Google. Cum căutarea utilizatorului trebuie să aibă un echivalent în contul tău de reclamă și în ceea ce afișează anunțul tău prin titluri și descrieri și cum cercul se închide prin regăsirea informației respective în pagina de destinație (landing page) a anunțului, dimpreună cu o modalitate simplă de finalizare a comenzii / de acțiune.

Scor de calitate - experiența pe pagina de destinație

Așadar, cum crești indicatorul experiența legată de pagina de destinație:

  • Asigură-te că pagina ta e optimizată pentru mobil!
  • Asigură-te că pagina ta are un timp de deschidere foarte bun (în special pentru varianta mobilă)!!
  • Asigură-te că informația e prezentată pertinent și succint și că utilizatorul nu trebuie să aibă niciun moment de confuzie atunci când ajunge în pagină

Cum crești indicatorul experiența legată de pagina de destinație:

  • Dacă oferi servicii, asigură-te că serviciul oferit (și căutat de utilizator) e prezentat în titlu / subtitlu / descrierea din pagină
  • Ajută întotdeauna dacă introduci un video de prezentare a serviciului / produsului
  • Asigură-te că utilizatorul are tot timpul la îndemână modalitatea de a acționa: poate trimite un formular de contact / poate apela / poate vorbi cu tine pe chat / poate adăuga și comanda ușor produsul

Marele secret al unui scor de calitate crescut și al eficienței unei campanii Google Ads

Poate nu știați așa că ce spun acuma va dezlega un mare mister. Vrei să știi marele secret? Vrei să știi cum campania ta să fie eficientă? Secretul e reprezentat de… BANI! De buget, mai exact.

Dacă, verificând indicatorul „Perspective asupra licitației”, vei constata că tu ai o cotă de piață mică și că în cadrul acestei cote de piață, procentajul de afișare a anunțurilor în partea de sus, sau în partea de „absolut top” este de asemenea un procentaj la nivel relativ jenant, sigur vei avea probleme și cu CTR-ul, și cu scorul de calitate și, de asemenea, cu rezultatele campaniei

Optimizare scor de calitate

Cum influențează bugetul și seriozitatea, CTR-ul și randamentul campaniei?

Un buget insuficient va trage automat în jos cota ta de piață. Acest lucru va avea o directă influență asupra datelor și istoricului campaniei, asupra a ceea ce Google va putea să înțeleagă și prelucreze în legătură cu obiectivele reclamei tale. Mai departe, procentajul de afișare în poziții de top va fi și el influențat și, deci, direct CTR-ul. De aici va rezulta o scădere a scorului de calitate și un randament mediocru al campaniei tale.

În același grad, o lipsă de seriozitate a efectuării la timp și corecte a plăților către Google va afecta, din nou, modul în care Google interpretează contul tău de reclamă.

Marele secret: Plusează adecvat și îndestulător la capitolul buget zilnic și seriozitate în decontarea plăților

Experiența ne-a demonstrat, în nenumărate rânduri și în mod ne-echivoc, că un bun CTR și, în general, un bun scor de calitate se obține plusând adecvat și îndestulător la capitolul buget zilnic și seriozitate în decontarea plăților.

  • Asigură-te că reclama ta se afișează pe termeni de căutare care reflectă cu adevărat clientela ta țintă,
  • asigură-te că anunțurile sunt atât oneste dar și istețe,
  • asigură-te că pagina ta de destinație comunică detaliile esențiale plus posibilitatea de acțiune / achiziție și,

la fel de important ca toate celelalte în tot acest dans de pârghii și mecanisme,

  • asigură-te că ai un buget suficient care să-ți genereze o cotă de piață semnificativă și că ești un foarte bun platnic!
Meniu