Generația Millenials
Ce trebuie să știm despre Generația Google
Millenials (Generația Y, Generația Net, Generația Google, iGenerația) este termenul care definește cohorta demografică reprezentată de indivizii care au atins maturitatea odată cu zorii noului secol (secolul 21).
De unde începe această generație e mai greu de stabilit; unii îi plasează la start pe cei născuți începând cu anul 1977, chiar 1976, alții, nu mai devreme de 1984 și nu mai târziu de 2004. Cert e că se știe clar că Generația Y este cea care urmează Generației… X!
De ce ne interesează aceste… finețuri? Păi ne interesează pentru că dacă tot ne propunem să promovăm produsele sau serviciile noastre pe internet, ca să știm cum o facem e nevoie să știm cui ne adresăm. Iar promovarea pe internet ar trebui să știe TOTUL despre Generația Net!
Cine sunt cei din Generația Google?
Generația Y este o generație foarte numeroasă la nivel mondial.
Unele studii afirmând chiar că numărul acestor tineri născuți între anii 1980 și 2001 ar fi dublu față de numărul celor din generația X, cea anterioară, iar acest fapt este datorat în mare parte creșterii explozive a populației, înregistrată după anii ’90.
Americanii, care au și produs termenul Millenials, îi clasifică după cum urmează:
- Iconoclast, o companie de cercetare de piață, plasează primii Millenials pe cei născuți în 1978;
- Revista Newsweek – pe cei născuți între 77 și 94;
- New York Times nu se prea hotărăște și-i plasează ba între 76 și 90, ba între 1978 și 1998;
- Time Magazine: între 1980 și 2000;
Pentru un tablou complet, trebuie să amintim că o generație obișnuită, în țările dezvoltate, se întinde pe o perioadă de 25-30 de ani.
Fiecare e unic în gelul său
Bineînțeles, fiecare e unic în felul său așa că vor exista diferențe și variații destul de mari de la un individ la altul.
Cu toate acestea, mediul de dezvoltare specific generației influențează respectivii indivizi creând tendințe general valabile, tendințe care pot fi observate și studiate.
Vom descoperi astfel tendințe specifice ale generației Google vizavi de job, de tehnologie, raportat la cultură, etc.
Generația Millenials – caracteristici socio-culturale
- Adaptabili, deschiși, creativi, globali;
- Îmbrățișează diversitatea, sunt interesați de tehnologie;
- Au o puternică dorință de informare și curiozitatea de a experimenta și cunoaște;
Generația Millenials și presa… lor
Millenials– analiza e valabilă pentru Statele Unite (dar multe dintre caracteristici pot fi ușor translatate și către zona noastră de lume) – au crescut:
- într-o lume plină de electronice;
- într-o lume cu un mediu online în creștere;
- într-o lume din ce în ce mai conectată la internet și la rețelele sociale;
Instantaneu cu Generația Millenials din SUA
- Au pășit în etapa vieții de adult având așteptări nerealiste (din nou, consecință a optimismului);
- Spre deosebire de generațiile anterioare, mulți Millenials „timpurii” au efectuat studii post-liceale doar pentru a se trezi apoi fie angajați într-un cu totul alt domeniu decât cel studiat, fie șomeri sau traseiști de la un job la altul;
Instantaneu cu Generația Millenials
- Niciodată marketingul nu a acordat o mai mare atenție vreunei alte generații;
- Sunt generația cu cea mai mare diversitate etnică, sunt toleranți și acceptă diferențele;
- Sunt încrezători și optimiști pentru că au fost crescuți conform mantrei „urmează-ți visul” și li s-a spus că sunt speciali;
- Sunt carieriști și narcisiști (consecință a punctului anterior);
Statistici – Generația Millenials din SUA
- 50% se consideră neafiliați politic;
- 29% se consideră fără religie;
- Au cel mai mare număr de prieteni pe Facebook: 250 vs. 200 la Generația X;
- 55% au postat cel puțin un selfie pe site-urile sociale (vs. 20% la Generația X);
- Trimit în medie 50 de SMS-uri zilnic;
Generația Millenials la locul de muncă
- Sunt persoane curioase, adaptabile, muncesc mult și vor să avanseze rapid în carieră, dar urăsc structurile ierarhice clasice
- La locul de muncă, tinerii Y sunt dinamici și vânează constant oportunități de creștere și dezvoltare profesională
Generația Millenials și cultura
- Neîncrezători în instituțiile statului;
- Consecință a punctului de mai sus, tind să susțină persoanele independente din punct de politic (vezi tehnocrații) și guvernelor formate ca urmare a unor acțiuni de protest (vezi Guvernul Colectiv);
- Nu mai au încredere în instituțiile bisericii;
Generația Millenials și tehnologia
- Generația Google este generația computerelor, a internetului și a interfețelor grafice de operare (primele computere nu aveau sisteme de operare grafice ci se bazau pe comenzi scrise – MS DOS de exemplu);
- Această apropiere i-a făcut dornici să înțeleagă folosirea limbajelor ți interfețelor grafice;
- Se adaptează rapid la noi programe, sisteme de operare și dispozitive și, evident, realizează mult mai rapid sarcini pe computer decât generațiile mai vechi;
Confortabili cu Ideea de Viață Publică pe Internet
- Sunt în general confortabili cu ideea de viață publică pe internet;
- Intimitatea are mai multă legătură cu setările de funcționare de limitare a celor care pot vizualiza ceea ce împărtășesc (share-uiesc);
- Fiind atât de confortabili cu social-media sunt foarte buni în a se auto-promova și a stabili o multitudine de legături / conexiuni în acest mediu;
- Tind să-și construiască imaginea subliniind exclusiv calitățile și detaliile deosebite / speciale ale vieții lor;
- Consecință a celor de mai sus – Millenials au probleme atunci când se raportează la alte persoane (repere);
- Sunt frustrați și geloși pe „capra vecinului”;
Generația Millenials și internetul
- Sunt foarte dependenți de internet atunci când trebuie să învețe să facă ceva;
- Adesea, când nu le funcționează computerul sau dispozitivele, au nevoie de asistență pentru a identifica și a rezolva problemele fără ajutorul internetului;
- La polul opus, Generația X ai cărei membrii au crescut atunci când electronicele erau doar kituri de hobby și cele mai bune console de jocuri erau calculatoarele asamblate de ei înșiși, au abilități tehnice mult mai bune și înțeleg mai profund atât problemele de software cât și cele legate de componentele hardware;