Greșeli Frecvente într-o Campanie PPC Google AdWords – Cuvintele Cheie Negative
În primele două părți ale acestui articol am discutat despre greșeli în optimizarea cuvintelor cheie negative prin inițierea unor măsuri limitate, cum ar fi:
- Greșeli Frecvente: Adăugarea cuvintelor negative DOAR în potrivire exactă sau
- Greșeli Frecvente: Lipsa unor acțiuni PRO-ACTIVE în construirea listelor de negative.
Azi discutăm despre:
Omisiunea adăugării cuvintelor negative în locul celor “pozitive” puse pe pauză (sau șterse)
Greșeli Frecvente într-o Campanie Google Ads – Cuvintele Cheie în Potrivire Exactă
Vorbim, bineînțeles, despre:
- formele de potrivire exactă – exact match – atât a versiunii pozitive cât și a celei negative a cuvintelor cheie în chestiune și, în special, de
- cuvintele cheie generice sau compuse dintr-un număr mic de termeni.
Majoritatea consultanților PPC cu experiență folosesc adăugarea cuvintelor cheie în forme diverse de potrivire atunci când construiesc grupurile de anunțuri însă pot ajunge la concluzia că unele cuvinte cheie în potrivire exactă nu prea convertesc sau dau un randament foarte slab.
Acțiunea normală este aceea de a renunța la ele. Nu e însă suficient pentru că, lăsând active aceleași cuvinte cheie în formele de potrivire în expresie și amplu modificat, anunțurile vor continua să fie afișate pe exact aceleași căutări pe care ai încercat să le eviți.
I did, I did see a … Negative KeyWord!
Greșeli Campanie Google Ads – Ne / Eliminarea Cuvintelor Cheie care nu Convertesc
Cum se va întâmpla asta? Simplu!
Deoarece Google AdWords îți va declanșa anunțurile urmare a identificării căutării (cuvântul cheie în potrivire exactă la care ai renunțat) cu forma de potrivire în expresie a cuvântului cheie.
Dacă nu ești atent s-ar putea să tragi concluzia greșită că performanțele cuvintelor cheie în expresie sunt în cădere liberă și vei acționa reducând licitația transformând astfel acțiunea într-un cerc vicios din care greu o să ieși.
Nu uita, așadar, odată ce te-ai decis să renunți la un cuvânt cheie (în potrivire exactă) neperformant, dacă ai același cuvânt cheie inserat în potrivirea expresie, e musai să-l pui imediat și la negativ altfel cazi din lac în puț.
E de asemenea recomandat să folosești cuvinte cheie negative interne pentru a evita canibalizarea cuvintelor cheie pozitive din grupuri de anunțuri ce conțin termeni asemănători.