Cum gestionăm corect campaniile pay per click de Black Friday 2019 ?

  • Concediile s-au terminat, am revenit cu toții la treabă și se apropie perioada aceea “festiva” a anului, marcată de achiziții mai mult sau mai puțin planificate.
  • Dacă citești aceste rânduri și ai totul pus la punct, te felicităm ! În caz contrar, îți confirmăm, că ai la dispoziție aproximativ o luna calendaristică pentru a-ți adapta strategia de promovare, așadar nu e cazul să te panichezi

 Ce vom aborda în acest ghid:

1 – elemente specifice perioadei de dinainte/din timpul BF (Black Friday);

2 – analiza datelor din trecut și definirea strategiei;

3 – definirea bugetului de publicitate;

4 – aspecte utile legate de site;

5 – to do list pentru campaniile de promovare PPC;

6 – ce facem după încheierea Black Friday 2019.

1 – Elemente specifice perioadei de dinainte/din timpul BF (Black Friday):

S-a observat că în perioada premergătoare evenimentului Black Friday, tendința generală este de scădere a vânzărilor. Utilizatorii anticipeză reducerile de preț și pun “pe hold” achizițiile.

Există totuși și o parte pozitivă cu privire la acest comportament. 

O idee bună este să lăsăm campaniile de promovare să ruleze “la ralanti”, ocazie cu care vom pune deoparte buget pentru perioadă de necesitate maximă.

2 – Analiza datelor din trecut și definirea strategiei:
  • O sursă importantă de date este generată de perioada Black Friday precedentă.

Dacă ați rulat campanii de publicitate PPC în anii trecuți și mai ales dacă ați avut o aplicație de măsurare și interpretare a datelor (ex: Google Analytics) analizați cu atenție, aceste informații.

Veți observa cât de bine performează anumite produse și veți putea decide care sunt cele mai potrivite categorii pentru promoțiile de Black Friday.

Nu este obligatoriu să avem reduceri la toate produsele de pe site. Cele care au un retur al investiției (ROI) pozitiv sunt cele mai indicate pentru astfel de campanii.

Analizând informațiile din trecut, putem observa cum a fost consumat bugetul de-a lungul zilei, dacă au existat plafonări sau pauze și cât de mult va crește costul pe click (cpc) al cuvintelor cheie importante (și vor crește, MULT).

3 – Definirea bugetului de publicitate:
  • Poate cel mai neproductiv lucru în ziua de Black Friday este plafonarea bugetului înainte de finalul zilei.

Automat, potențialii clienți se vor duce către produsele/serviciile concurenței. Astfel, putem avea o idee asupra bugetului necesar și dacă ne-am făcut temele (vezi pasul 2) o practică recomandată este să punem deoparte încă 30-35% pentru urgențe (ex: volum de căutări peste așteptări, concurență mai mare, licitații mai scumpe).

Dacă proiecția de vânzări ne arată că rămânem profitabili cu o suplimentare a bugetului decizia e ușor de luat.

4-Aspecte utile legate de site:

  • Traficul s-a mutat treptat, de pe laptop/desktop către mobil ajungând la valori de 80+%. Este lesne de înțeles că trebuie să avem versiunea mobile a site-ului “up and running”, de preferat testată și optimizată.
  • Procesul de cumpărare trebuie eficientizat prin eliminarea tuturor pașilor anevoioși, site-ul să fie prietenos și intuitiv în exploatare, informația să fie prezentată clar, categoriile bine definite, modul de căutare bine pus la punct.
  • Utilizatorii sunt obișnuiți de către site-urile cu notorietate mare, cu viteze de încărcare extrem de bune. Ștacheta este setată destul de sus și un site optimizat, care se încărca foarte rapid, ne va crește șansele să efectuam vânzarea. Totul se desfășoară foarte rapid în această era a mobilității iar sentimentul de urgență creat de campaniile Black Friday “preseaza” utilizatorul să cumpere RAPID, ACUM!
  • Inevitabil, va trebui să ne îndreptăm atenția și către găzduire. Când se dă start-ul campaniei de Black Friday, serverul de găzduire a site-ului, este solicitat la un nivel mult mai mare față de restul anului. E important să ne asigurăm că există suficiente resurse disponibile, pentru preluarea volumului de trafic suplimentar.
  • Un alt aspect vital este disponibilitatea programatorului/webmasterului în ziua de Black Friday. Erorile sau căderile site-ului (fie ele și temporare) pot transforma totul într-un fiasco. Concluzia, asigurați-vă că persoana responsabilă e “la datorie” și poate interveni rapid dacă situația o cere.
  • Puncte bonus pentru cine are o aplicație mobilă dedicată.

5 – To do list pentru campaniile de promovare PPC:

  • Nu lucra pe campaniile actuale ! Este foarte important să avem o abordare responsabilă în gestionarea conturilor de publicitate (Google, Facebook, etc.)
  • O bună practică este aceea de a eticheta corespunzător campaniile ce rulează în restul anului și să creăm campanii noi pentru promoția de Black Friday. Este lesne de înțeles, că odată ce a trecut evenimentul va trebui să revenim la ele și să le reactivăm.
  • Structura și anunturile campaniilor de Black Friday trebuie să fie definite cu câteva săptămâni (cel puțin 2) înainte, pentru a rezolva orice potențială problemă legată de respingerea ad-urilor. E tragică perspectiva de a pierde startul prin respingerea anunțurilor nou create.
  • Cuvintele cheie trebuie să fie adaptate căutărilor specifice pentru această zi ex: black friday + cuvânt cheie sau black friday + brand.
  • Utilizarea extensiei de promoție trebuie să fie în top-ul to do list-ului și implementarea în ad-uri a unui “countdown timer” nu strică niciodată.
  • O noutate pentru România este introducerea Shopping Ads. Puține magazine online au implementat acest nou tip de campanie iar o promoție bună + Shopping Ads e o mină de aur în ziua cea mare. Asigurati-vă că feed-ul de produse este la zi.
  • Folosiți cu încredere, campaniile de remarketing pentru transmiterea mesajului către utilizatorii care vă cunosc sau au interacționat cumva cu site-ul vostru.
  • În cazul campaniilor pe Facebook, asigurați-vă că “buyer persona-ul” este bine definit și campaniile țintesc utilizatorii potriviți.
  • Ziua de Black Friday este una solicitantă în special pentru personalul care gestionează conturile. Este important să monitorizăm constant datele din Google Analytics, campaniile pentru a observa bugetul, costurile pe click, scăderi de poziție sau chiar necesitatea readaptarii anunțurilor.

6 – Ce facem după încheierea Black Friday 2019.

  • În primul rând ne felicităm pentru o treabă bine făcută !
  • În al 2-lea rând ne apucăm să expediem rapid comenzile primite. (we love happy clients that return and buy again)

Apoi, revenim la campaniile inițiale, ne asigurăm că cpc-urile sunt din nou la nivelul normal și extragem sub formă de raport datele relevante din Analytics pentru a le folosi la crearea strategiei – Black Friday 2020 (douăzeci-douăzeci hehe) 😀

Meniu