Cum să ALEGI și cu ce te poate AJUTA o Agenție de Marketing Online
Ce Face o Agenție de Marketing și Promovare Online
Agenție Google Ads & Facebook Ads
N-o să vorbim acum despre orice firmă ce și-a pus pe cartea de vizită (in)titulatura de “Agenție de Marketing Online” pentru că sunt multe și în ultimii ani au răsărit ca ciupercile după ploaie. Încercăm să ne limităm la exemplul celor serioase și experimentate – nici nu sunt așa multe.
Așadar, ți-a trecut prin cap ideea că ar fi bine să vezi cum / dacă te poate ajuta o agenție specializată să obții rezultate mai bune, fie că ești deja “cu cățel și purcel” implicat într-o campanie Google Ads în derulare, fie că ești doar în stadiul tatonării terenului și ai de gând să inițiezi o campanie de reclamă pe Google.
Agenție Marketing & Promovare Online Serioasă
Cu siguranță, în acest moment, se ridică unele chestiuni. Sau dificultăți. De exemplu, cum să deosebești bobul de neghină: cum să-i găsești pe cei serioși, profesioniști experimentați.
O să-ți zici atunci că o cale bună ar fi să-i cauți pe Google că doar ăsta e și obiectul lor de activitate. Corect! Corect și nu prea. Printre cei serioși , mai în față sau mai la coada rezultatelor, se pot înghesui dând din coate destui care, ori sunt ageamii, ori neserioși, ori de-a dreptul “toxici” (prin soluțiile de promovare “abracadabrante” folosite).
Meta Mega Super Agenție Intergalactico Cosmice
Fie că sunt mai mici, mai mari sau mai în față, mai în spate, dacă ăsta e singurul tău criteriu de alegere, nu te afli într-o situație prea bună, ci mai degrabă într-una asemănătoare jocului la ruletă; ai câteva șanse să câștigi, dar și mai multe să pierzi!
O să ai probleme și dacă te gândești să alegi pe principiul “Big is Better“, mai ales că, având bani de promovare e mult mai ușor pentru Meta-Mega-Super-Agențiile-Intergalactico-Cosmice să ocupe locurile Google din față.
Cum să nu te ia Agenția de Promovare de… Sucker
Dacă ajungi pe mâna lor ar fi bine să-ți lipești pe spate un sticker pe care scrie “SUCKER“. Vorba aia, urmează să fii și …, și cu banii luați! De ce? Păi toată “negocierea” va fi purtată cu un Account Manager care e de fapt un Sales person sadea, al cărui singur obiectiv o să fie “să te vândă” și să-ți ia banii. Campania ta Google Ads va fi probabil gestionată de un debutant (specialiștii cu experiență se ocupă doar de conturi foarte mari) și, mai rău de atât, soluția aplicată va fi una “standardizată” – teoretic bună dar fără mare legătură cu utilitatea și necesitățile practice!

Poate totuși n-am ales așa bine!
Un Site Frumos e ca o Gospodărie Frumoasă
Te-ai putea gândi să-i alegi după cât de “oacheș” e site-ul în ideea că un site frumos e ca o gospodărie frumoasă – spune multe despre cât de harnic și serios e proprietarul. E o idee parțial bună, în fond, frumusețea, fie ea și a unui site, e o chestiune subiectivă.
Amintește-ți că nu degeaba există proverbul “afară – vopsit gardul, înăuntru – leopardul!”, așa cum există și “croitorul bun își face ultimul haina“!
Prin urmare, fii mai degrabă atent la structurarea site-ului, la calitatea și unicitatea informației prezentate, la claritatea formulării ideilor, la gradul de actualizare a informațiilor, la ușurința și ergonomia navigării. Toate acestea sunt bune indicii despre cât de priceput va fi gospodarul în a-ți asigura serviciile de promovare de care chiar ai nevoie: soluții eficiente, adaptate specificului business-ului tău, detalii de structurare, gestionare și optimizare, campanii Google Ads / AdWords percutante și rentabile.
Agenție Promovare pe Internet Recomandată de Google
Ai mai putea să folosești chiar pagina oficială Google de Agenții recomandate și astfel îți vei crește destul de mult șansa de a discuta cu cineva serios și competent. Totuși, chiar și aici se poate ascunde “leopardul”. De exemplu, o Meta-Agenție va îndeplini ușor criteriile cerute de Google pentru deveni Agenție recomandată: mărimea bugetelor gestionate într-un interval definit de timp și numărul specialiștilor certificați.
În sfârșit, nu uita să discuți direct, preferabil față în față, cu reprezentanții Agenției. O să-ți poți face repede o idee despre cât de serioși sau neserioși sunt, dacă vor doar să te îmbrobodească folosind poliloghie seacă de vânzări sau chiar știu despre ce e vorba.
În partea a II-a a acestui articol vom discuta despre cum te poate ajuta o Agenție de Marketing & Promovare Online.