Ce se întâmplă cu Exact Match începând cu Septembrie?

Google a anunțat oficial că, începând cu luna septembrie 2014, va efectua o modificare importantă în legătură cu una dintre opțiunile de potrivire a cuvintelor cheie și anume [Exact Match].

Acest lucru a iscat destulă vâlvă pe internet, ajungându-se chiar și la concluzii de tipul “Google elimină potrivirea exactă din AdWords“!

Care-i de fapt modificarea [Exact Match]?

Google nu elimină opțiunea [exact match]. Vom putea folosi în continuare cuvinte de tipul  [Beton Amprentat] – potrivire exactă – sau “Beton Amprentat” – în expresie. Va fi însă eliminată opțiunea “Nu doresc să includ variante apropiate” din Setările campaniei AdWords (setări la nivel de campanie).

Vom rămâne așadar doar cu varianta “Include forme de plural, greșeli ortografice și alte variante apropiate”

Ce se întâmplă cu Exact Match începând cu Septembrie

Ce se întâmplă cu Exact Match începând cu Septembrie 2014

Ce înseamnă asta?

Exact ce spune numele opțiunii! Vom rămâne cu:

  • greșelile de scriere (samsung, sansung, galaxy, galaxi, iphone, aiphone, ifone);
  • forme de singular și plural (beton, betoane);
  • acronime, cuvinte cu aceeași rădăcina (kg, kilograme, tratare, tratament);
  • prescurtari (pentru, pt, ptr);
  • legarea cuvintelor între ele (eboda, e-boda, e boda);
  • și diacritice (mașină curățenie, masina curatenie);

Care e impactul schimbărilor asupra campaniilor noastre?

Chiar dacă se restrânge puțin controlul pe care îl avem în campanie, situația nu e așa de rea. Desigur, dacă aveai campanii cu această setare bifată atunci va trebui să iei măsuri suplimentare, altfel, prima opțiune făcea parte oricum din presetările oricărei campanii Google AdWords – iar prima opțiune nu dispare.

Așadar, ce e de făcut cu “Dispariția” [Exact Match]?

  1. Nimic! – dacă nu ai umblat niciodată prin această secțiune a setărilor campaniei. Update-ul nu te va afecta deloc!
  2. Dacă o aveai bifată, evident, din septembrie opțiunea va dispărea și, DA, trebuie să iei măsuri;

Ce să faci pentru a evita impactul negativ al modificărilor Exact Match?

  • Analizează traficul real (căutările reale) și conversiile:
  • Dacă nu folosești cuvintele negative în ad group-uri controlate cu match type, vei observa o scădere a ratei de click și, implicit, a scorului de calitate din cauza expresiilor cu dublu înțeles sau care, într-un anumit context, nu exprimă intenția de cumpărare:
    • De exemplu “beton amprentat” față de “betonul amprentat”
    • al doilea termen exprimă mai degrabă intenția de a afla informații, descrieri decât intenția de cumpărare;
  • optimizează campania Google AdWords mai departe, aruncă-ți un ochi pe cuvintele cheie din toate ad group-urile și vezi care are potențialul de a-ți genera trafic irelevant și exclude-le;
Meniu