Care e cota ta de piață în Google Ads? – Impression Share / Procentaj de afișare a anunțului
Un indice de performanță deseori ignorat și chiar neștiut de foarte mulți clienți Google Ads este Auction Insights / Impression Share sau Statistici privind licitațiile / Perspective asupra Licitației, în varianta domestică. Este destul de corect însă să te gândești la acest indicator ca unul care-ți dezvăluie cota de piața.
Ce este Impression Share?
Acest indicator evidențiază numărul de afișări ale reclamei tale raportat la numărul total de afișări disponibile. De exemplu, dacă reclama ta a fost afișată de 29 de ori din 100 de afișări disponibile atunci cota ta de piață / Impression Share-ul tău e de 29%.
Cum calculează Google Impression Share?
Google, ca de obicei, este relativ transparent vizavi de modul cum calculează indicatorul. Astfel, printre factorii luați în calcul la determinarea cotei, sunt enumerați: setările de targetare, starea anunțurilor (aprobate / dezaprobate) și scorul de calitate.
Cum interpretezi Impression Share?
E bine să interpretezi aceste date având mai degrabă o privire de ansamblu, pe perioade mari de timp. De exemplu, dacă cota ta de Impression Share este de 27% într-o săptămână, 35% în următoarea și 51% în cealaltă, atunci cu siguranță ești pe drumul cel bun cu optimizarea campaniei tale Google Ads.
Unde găsești Auction Insights / Impression Share?
Ca să vezi cota ta de piață raportată la cea a concurenților, în aplicația desktop Google Ads, accesează acest indicator situat în panoul vertical din stânga. Datele sunt disponibile atât la nivel de campanie, cât și de grup de anunțuri, cuvinte cheie sau grupuri de produse. Alege un interval calendaristic și analizează informațiile.
În exemplul de mai jos observăm că noi avem o campanie cu o cotă de piață de peste 43%, cu 15% mai mare decât cea a competitorului superspa.ro (28%) și cu 17% mai mult decât cea a concurentului hidrostyle.ro.
E de reținut că nu există posibilitatea de a selecta panelul de competitori. Google deține această informație și decide cum s-o publice.
Care sunt indicatorii Auction Insights / Impression Share?
Pentru campaniile care de multe ori constituie baza oricărei strategii de reclamă Google Ads, vorbim de campaniile de căutare (Google Search), indicatorii
- Impression share în sine / Procentajul de afișări (cota ta de piață)
- Overlap rate (Procentajul de suprapunere)
- Position above rate (Procentaj pentru poziție superioară)
- Top of page rate (Procentaj de afișare în partea de sus a paginii)
- Absolut Top of page rate (Procentaj ABSOLUT de afișare în partea de sus a paginii)
- Outranking share (Cota de depășire)
În exemplul nostru, observăm că pe ultimele 30 de zile:
- campania noastră a avut o cotă de piață de aproape 60%
- ne-am suprapus cu diverși concurenți în procente plecând de la 32% pentru competitorul direct, 27% pentru cel de pe locul 3, etc
- concurenții direcți au fost pe poziții superioare plecând de la 43% (pentru cotele lor de piață)
- anunțurile noastre au fost afișate în poziție de top în aproape 92% din cazuri (în cadrul cotei noastre de piață) și în poziție de top absolut (deasupra tuturor rezultatelor Google) în 44% din cazuri
Ce concluzii poți trage din analiza cotei de piață pentru a-ți optimiza reclama Google Ads?
În cadrul activității de gestionare și optimizare a campaniei Google Ads, e important, din punctul nostru de vedere, să monitorizezi și acest indicator.
De multe ori, este relevant pentru a observa modificările din piață, acțiunile competiției, motivele pentru care campania ta merge mai prost, etc
Experiența ne-a învățat că acesta e unul dintre primii indicatori de verificat atunci când lucrurile nu mai merg cum trebuie și performanțele campaniei scad. Observând cum, de la o perioadă la alta cota ta de piață scade și la fel și procentele de afișare în poziții superioare, e evident că ceva s-a întâmplat și atunci trebuie să te întrebi:
- Oare bugetul alocat mai e suficient?
- Oare scorul de calitate al cuvintelor cheie s-a deteriorat?
- Dacă da, componentele care compun scorul de calitate, cum s-au modificat?
- Rata de click previzionată
- Experiența privind Landing Page
- Relevanța anunțului
- Oare rezultatele mai proaste, influențate de scăderea cotei de piață, nu sunt din cauza intrării unui nou competitor
- Sau poate un vechi competitor tocmai a trecut la o nouă strategie de licitare și trebuie să iei și tu măsuri?
Sunt multe întrebări care, corect puse, pot identifica corect problema și deci oferi corect soluția! Iar pentru ca toate acestea să se întâmple, atuuri cum ar fi: experiența, profesionalismul, onestitatea sunt cele care te pot ajuta să-ți crești businessul.
Apelează la Agenția noastră. Red-Dot.ro are 11 ani de experiență (suntem în această formulă din februarie 2012) și colaborări sincer fructuoase. De ambele părți!