Cum_mă_îmbogățește_AdWords-ul

Când mă îmbogățește AdWords-ul? Bani din AdWords

Ai o campanie Google Ads cu istoric “subțire”? Ai răbdare!

AdWords nu e Caritas. Nu te îmbogățește peste noapte. Nu bagi 1000 de euro și obții imediat de 8 ori pe atât. Nu-i suficient să adaugi câteva cuvinte cheie și câteva anunțuri și… bingo! Telefonul nu se va mai opri din sunat, e-mailul se va umple de cereri de ofertă și contul bancar de banii din comenzi!

Din păcate situația nu e deloc așa. Într-un alt articol am mai abordat chestiunea rapidității obținerii rezultatelor în AdWords, a rezultatelor instant. Aici vom detalia orizontul de așteptare și, vorba lui Moromete (schimbată puțin), “pe ce ne putem baza!”.

Bineînțeles, empatizăm cu durerea și frustrarea provocate de click-urile care-ți papă bani într-una și… telefonul nu sună, formulare de contact nu vin pe mail, nici înregistrări, nici comenzi, nimic!

E timpul să iei o mică pauză și să te relaxezi pentru că-ți vom explica până când trebuie să aștepți… Ca să te Îmbogățească AdWords-ul

Dacă ți-ai administrat singur campania și, în sfârșit, te-ai decis să apelezi la o agenție PPC, s-ar putea să crezi că, din moment ce de contul campaniei tale se va ocupa un profesionist, laptele și mierea vor începe să curgă neîncetat și, mai ales, IMEDIAT! Nici de data asta nu e așa. N-o să fie deloc imediat!

Se va întâmpla însă ceva IMEDIAT, și anume, un consultant cu experiență, după analiza campaniei, va putea determina rapid ce e bun și va produce rezultate și ce nu. Asta nu e deloc puțin. Ceea ce ai făcut tu până atunci poate fi considerat un test valoros (fie că a durat câteva săptămâni sau luni), datele, statisticile, informațiile acumulate vor putea fi folosite pentru a lua decizii strategice bazate pe  “probe”.

Dilemă Principală – Creăm campania de la Zero sau Restructurăm?

Când vine vorba de luat această decizie, trebuie avut în vedere motivul pentru care ai inițiat campania dar și acela care te-a “ținut” în luptă până în prezent. Acești factori colaborați cu următorii ar trebui să ne dea soluția potrivită.

Așadar, verifică dacă»

Ai Înregistrat Conversiile au ba!?

Dacă te-ai folosit de acest instrument de monitorizare a succesului campaniei – indiferent că vorbim de înregistrarea comenzilor, vânzărilor, a formularelor, etc – decizia e destul de simplă și presupune restructurarea și optimizarea campaniei prin eliminarea cuvintelor cu CPA ridicat, noi Ad Group-uri și cuvinte negative, etc.

Care e CTR-ul – Rata de Clic – optim?

Mulți se întreabă care e un CTR bun. Peste 10% este unul excelent pentru piața noastră. Sub 5% e slab. Ce e cuprins între aceste intervale e mediocru. Valoarea CTR-ului coroborată cu rata conversiilor o să ne spună dacă sau nu avem trafic de calitate, dacă sau nu avem cuvintele cheie potrivite dar și, la fel de important, dacă marșăm pe tipurile corecte de potrivire ale acestora.

Costul per Clic – CPC-ul?

Dai mai mulți bani decât primești înapoi. Asta e probabil motivul principal pentru care vrei ajutorul unui specialist. Un CPC prea mare este cauzat de o calitate slabă a campaniei, cuvinte cheie prost inserate, anunțuri neinspirate, pagină de destinație neoptimizată, etc.

Cuvintele Cheie AdWords și Tipurile de Potrivire

Probabil că ai căzut în capcana în care cad mai toți cei care inițiază o campanie PPC fără să studieze în amănunțime problema și ai inserat cuvintele cheie așa cum “ți-a tunat” ție sau cum ți-a recomandat Google prin instrumentele specifice de identificare a cuvintelor cheie – adică direct, “vărsate” în campanie în potrivire amplă (broad match).

Dacă intenția ar fi fost de testare a cuvintelor cheie, plecând de la general spre detaliu, asta ar fi fost bine însă aproape niciodată nu se întâmplă așa. Broad match-ul are de obicei o concurență mare, un CPC ridicat și produce afișări și click-uri multe, de calitate slabă sau chiar irelevante.

Indiferent că decizia va înclina spre restructurare sau crearea de la zero, tot va trebui să te înarmezi cu răbdare; cu răbdarea treci marea! În prima lună campania va rula și va aduna datele ce vor fi folosite pentru deciziile de eficientizare și profit.

Luna 2-a este una critică dar, vești bune, în luna 3 deja o să fii pe plus! Dar, despre acestea, în partea articolul următor.

Meniu