8 Pași pentru setarea campaniei Google Ads pentru success
Acest articol vă ajută să cunoașteți aspectele cheie în crearea unei campanii Google Ads de success. Aceste funcții acționează împreună pentru a vă ajuta să gestionați campanii care vă promovează obiectivele specifice de publicitate.
Puteți utiliza acest ghid de pornire rapidă în timp ce vă pregătiți pentru a configura o campanie.
Obiectivul pe care îl alegeți va influența opțiunile selectate la configurarea campaniei.
De exemplu, dacă obiectivul dvs. este de a crește traficul site-ului web, probabil că veți dori să selectați un tip de licitare, cum ar fi Maximizarea clicurilor, pentru a determina oamenii să facă click pe anunțul dvs.
Tipul campaniei dvs. determină unde vor apărea anunțurile și cum vor apărea.
De exemplu, o campanie video sau Discovery va afișa anunțuri video pe YouTube, în timp ce o campanie din Rețeaua de Display afișează anunțuri de tip imagine pe site-ul web.
3. Stabiliți un buget
Veți seta un buget zilnic mediu pentru a controla cât cheltuiți cu licitarea anunțului. Această setare o puteți schimba oricând.
E important de reținut că trebuie să gândiți strategic bugetul, ca pe o investiție, planificând suma lunară de investit pentru o perioadă de cel puțin 3-4 luni consecutive.
4. Alege strategia de licitare
Dacă ați selectat obiectivul campaniei (campaign goal), atunci când alegeți tipul de licitație dorit, Google vă va recomanda ceea ce consideră a fi optim ca obiectiv: de exemplu, urmărirea conversiilor sau concentrarea pe trafic (clicuri) sau o cotă de afișări, etc.
Prin aceste setări campania Google Ads va încercă să atingă obiectivele definite. Pentru anumite tipuri de campanie, puteți alege să nu urmați recomandarea Google și să mergeți pe o strategie automată de licitație, de exemplu:
- un cost per achiziție (CPA) vizat
sau
- rentabilitatea vizată a cheltuielilor reclamei (ROAS)
5. Adăugați cât mai multe elemente ale anunțurilor
Atât în clasicele campanii de căutare cât și în cele video sau tipurile mai noi de reclame:
- Campaniile tip Discovery
- Campaniile tip Performance Max
puteți adăuga elemente suplimentare în anunțuri ca de exemplu:
- mai multe link-uri din website
- detalii de geo-localizare (Google Maps)
- numere de telefon de contact
- video de prezentare
- imagini relevante, etc
Aceste elemente oferă publicului mai multe motive pentru a vă alege business-ul și, de obicei, măresc rata de clic a unui anunț cu câteva puncte procentuale.
6. Creați grupuri de anunțuri
Pentru toate tipurile de campanii, cu excepția campaniilor de Shopping sau Performance Max unde segmentarea se face un pic diferit, este bine să grupați seturi de anunțuri (în interiorul ad-group-urilor) centrate pe ținte similare sau echivalente.
De exemplu, veți grupa în același grup de anunțuri toate anunțurile referitoare la aeroterme pe motorină și veți viza astfel același public țintă.
Campaniile de tip Shopping folosesc grupuri de produse ca să cumuleze produse similare pe ținte similare.
7. Alegeți direcționarea
Direcționarea vă ajută să definiți cât de restrâns sau larg va fi publicul către care concentrați reclama. Dacă nu selectați vreo direcționare, anunțurile vor avea cea mai largă acoperire posibilă. Direcționarea anunțurilor vă permite să vă concentrați pe clienții specifici care sunt interesați de ceea ce aveți de oferit.
Formele obișnuite de direcționare includ:
- cuvinte cheie
- segmente de public
- locații
- subiecte
- dispozitive și
- remarketing.
Direcționarea specifică este disponibilă numai în anumite tipuri de campanii (de exemplu, în Performance Max nu puteți alege să difuzați anunțuri numai anumitor clienți, cum ar fi femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani sau clienți deja aflați în liste de remarketing. În schimb, puteți folosi semnalele de audiență adăugând aceste segmente de public dorite pentru a accelera învățarea automată).
8. Definiți și setați conversiile
Urmărirea conversiilor vă ajută să cuantificați și optimizați campania Google Ads în funcție de acțiunea utilizatorilor generați de reclamă pe pagina de destinație a anunțurilor, acțiune care e vital să definească ce reprezintă succesul campaniei.
De exemplu:
- apeluri telefonice
- completarea și transmiterea formularului de contact
- a cererii de ofertă
- interacționarea pe chat-ul din pagină
- finalizarea comenzii produselor din magazinul online, etc
Este recomandat ca setarea conversiilor să se facă prin intermediul unui cont Google Tag Manager.
Odată setate corect, conversiile pot duce la o creștere semnificativă a performanțelor campaniei judecate prin prisma rezultatelor.