6 Tehnici Simple de Creștere a CTR-ului într-o Campanie AdWords
Sunt multe de făcut, re-făcut, adăugat, modificat, gestionat, optimizat, re-optimizat într-o campanie AdWords. Totuși, uneori e nevoie s-o mai lași să respire și să „transpire” singură, să te dai 2-pași în spate și să-ți admiri rezultatul; capodopera ta de campanie AdWords!
Odată momentul de beatitudine încheiat n-o lăsa prea mult în pace pentru că o să te lase și ea de căruță. Felicită-te pentru o treabă bine făcută însă, ca orice meșter bun, continuă să șurubărești.
Ce trebuie să șurubărești într-o campanie Google Ads?
Nu-i metodă mai bună de șurubărit decât aceea de creștere a ratei de click a anunțurilor (CTR-ul). Fie că vrei mai multe click-uri, fie că vrei să crești vizibilitatea unui produs promovat, fie că vrei să crești (e adevărat, indirect) scorul de calitate al cuvintelor cheie și, prin asta, să scazi costul click-urilor, creșterea CTR-ului e răspunsul!
Prin creșterea CTR-ului vei reuși, cu siguranță, să îmbunătățești și rata de conversie (ceea ce înseamnă un randament, o rentabilitate, un profit sporit). Ia însă un calcul și reversul medaliei; o reclamă extrem de agresivă nu va reuși decât să-ți “explodeze în față” generând trafic suplimentar fără o creștere a randamentului (a conversiilor).
Analizează și testează cu atenție aceste metode până la descoperirea formulei optime pentru campania ta AdWords.
O cale sigură de creștere a CTR-ului este aceea a “împăunării” anunțurilor: cu cât sunt mai mari, oferă informații suplimentare și ocupă mai mult spațiu în rezultatele căutării cu atât vor atrage atenția și “pofta de click” mai repede!
Ești Nou pe Google Ads?
Folosești deja Google Ads?
2. Adaugă extensii sitelink:
Jonglând eficient cu sitelink-urile vei putea trimite click-uri de calitate și spre alte secțiuni ale web site-ului tău. În plus, se observă de pe lună care anunț dintre cele 3 este mai vizibil și mai atractiv!
În aceeasi logică a creării unui anunț mai vizibil se înscrie și următoarea metodă.
3. Eficientizarea titlului anunțului Campaniei AdWords prin “creșterea” acestuia:
Eficientizarea titlului anunțului este poate cea mai simplă și rapidă metodă de creștere a CTR-ului și a eficienței reclamei AdWords. În exemplul de mai sus este evident că anunțul 2 este cel mai vizibil, urmat de anunțul 1 și apoi anunțul 3.
Explicația e simplă. Anunțul nr 2 are titlul cel mai lung (are lungime aproape dublă față de cel de pe locul 3)! Cum s-a întâmplat asta? prin includerea automată a rândului 1 din descrierea anunțului în continuarea titlului inițial, titlul astfel rezultat având o dimensiune mult sporită.
O altă metodă de sporire a CTR-ului este de optimizare a URL-ului afișat al anunțurilor de reclamă.
Când internautul îți găsește reclama pe Google, își va arunca privirea nu doar pe textul anunțului ci și pe link-uri. Dacă nu le observă și / sau nu-l atrag și / sau nu i se par pertinente nu va da click pe anunț!
O altă metodă de creștere a CTR-ului are legătură cu mesajul reclamei
5. Oferă ceva Gratis!
Orice om de pe planeta va fi atras de ceva Gratuit! Oferă ceva, fă un cadou, a ședință gratuită, o consultație bonus. Nu contează așa mult ce e atâta timp cât e! (gratis)
Am lăsat-o la sfârșit dar soluția aceasta nu ar trebui să se situeze printre cele din urmă.
6. Crește poziția de afișare a anunțului!
Explicația e logică: un anunț situat într-o poziție premium sau medie va fi mult mai vizibil și atractiv decât cele situate la coada plutonului și va atrage mai multe click-uri.
Acestea au fost sfaturile și soluțiile cele mai simple. Există însă și alte posibilități de eficientizare și optimizare a performanțelor și rentabilității campaniei. Te așteptăm la o cafea pentru a le discuta pe larg!