6 Tehnici Simple de Creștere a CTR-ului într-o Campanie AdWords

6 Tehnici Simple de Creștere a CTR-ului într-o Campanie AdWords

Sunt multe de făcut, re-făcut, adăugat, modificat, gestionat, optimizat, re-optimizat într-o campanie AdWords. Totuși, uneori e nevoie s-o mai lași să respire și să „transpire” singură, să te dai 2-pași în spate și să-ți admiri rezultatul; capodopera ta de campanie AdWords!

 

Odată momentul de beatitudine încheiat n-o lăsa prea mult în pace pentru că o să te lase și ea de căruță. Felicită-te pentru o treabă bine făcută însă, ca orice meșter bun, continuă să șurubărești.

Ce trebuie să șurubărești într-o campanie Google Ads?

Nu-i metodă mai bună de șurubărit decât aceea de creștere a ratei de click a anunțurilor (CTR-ul). Fie că vrei mai multe click-uri, fie că vrei să crești vizibilitatea unui produs promovat, fie că vrei să crești (e adevărat, indirect) scorul de calitate al cuvintelor cheie și, prin asta, să scazi costul click-urilor, creșterea CTR-ului e răspunsul!

 

Prin creșterea CTR-ului vei reuși, cu siguranță, să îmbunătățești și rata de conversie (ceea ce înseamnă un randament, o rentabilitate, un profit sporit). Ia însă un calcul și reversul medaliei; o reclamă extrem de agresivă nu va reuși decât să-ți “explodeze în față” generând trafic suplimentar fără o creștere a randamentului (a conversiilor).

Analizează și testează cu atenție aceste metode până la descoperirea formulei optime pentru campania ta AdWords.

O cale sigură de creștere a CTR-ului este aceea a “împăunării” anunțurilor: cu cât sunt mai mari, oferă informații suplimentare și ocupă mai mult spațiu în rezultatele căutării cu atât vor atrage atenția și “pofta de click” mai repede!

1 Adaugă o extensie în campania AdWords:

Poți adăuga extensii de apel telefonic, de localizare, de acces spre pagina Google Plus, etc.

În cadrul acestor extensii, o atenție deosebită trebuie acordată Sitelink-urilor campaniei AdWords.

Extensii Anunțuri AdWords
Extensie Sitelink Anunț AdWords
Extensie Sitelink Anunț

2. Adaugă extensii sitelink:

Jonglând eficient cu sitelink-urile vei putea trimite click-uri de calitate și spre alte secțiuni ale web site-ului tău. În plus, se observă de pe lună care anunț dintre cele 3 este mai vizibil și mai atractiv!

În aceeasi logică a creării unui anunț mai vizibil se înscrie și următoarea metodă.

3. Eficientizarea titlului anunțului Campaniei AdWords prin “creșterea” acestuia:

Eficientizarea titlului anunțului este poate cea mai simplă și rapidă metodă de creștere a CTR-ului și a eficienței reclamei AdWords. În exemplul de mai sus este evident că anunțul 2 este cel mai vizibil, urmat de anunțul 1 și apoi anunțul 3.

Explicația e simplă. Anunțul nr 2 are titlul cel mai lung (are lungime aproape dublă față de cel de pe locul 3)! Cum s-a întâmplat asta? prin includerea automată a rândului 1 din descrierea anunțului în continuarea titlului inițial, titlul astfel rezultat având o dimensiune mult sporită.

O altă metodă de sporire a CTR-ului este de optimizare a URL-ului afișat al anunțurilor de reclamă.

Creșterea Titlului Anunțului AdWords
Optimizare URL afișat
Optimizarea URL-ului afișat

4. Optimizează URL-ul afișat al anunțului AdWords:

Când internautul îți găsește reclama pe Google, își va arunca privirea nu doar pe textul anunțului ci și pe link-uri. Dacă nu le observă și / sau nu-l atrag și / sau nu i se par pertinente nu va da click pe anunț!

O altă metodă de creștere a CTR-ului are legătură cu mesajul reclamei

Ți se pare mică acuma dar așteaptă să mă depărtezi c-o să fii chiar șocat de rezultat!

5. Oferă ceva Gratis!

Orice om de pe planeta va fi atras de ceva Gratuit! Oferă ceva, fă un cadou, a ședință gratuită, o consultație bonus. Nu contează așa mult ce e atâta timp cât e! (gratis)

Am lăsat-o la sfârșit dar soluția aceasta nu ar trebui să se situeze printre cele din urmă.

6. Crește poziția de afișare a anunțului!

Explicația e logică: un anunț situat într-o poziție premium sau medie va fi mult mai vizibil și atractiv decât cele situate la coada plutonului și va atrage mai multe click-uri.

Acestea au fost sfaturile și soluțiile cele mai simple. Există însă și alte posibilități de eficientizare și optimizare a performanțelor și rentabilității campaniei. Te așteptăm la o cafea pentru a le discuta pe larg!